رئیس مجمع نمانیدگان خراسان جنوبی خبرداد:

نهنبدان؛ عسلویه معدنی ایران می شود / ساخت نیروگاه‌های بادی / تاسیس آموزشکده عالی سلامت نهبندان

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۲:۴۱:۲۱
کد خبر: ۸۹۷۴۷۱
نهنبدان؛ عسلویه معدنی ایران می شود / ساخت نیروگاه‌های بادی / تاسیس آموزشکده عالی سلامت نهبندان
نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با رایزنی انجام شده با شرکت ایمیدرو این شرکت عاملیت استحصال طلا از معدن طلای هیرد را بر عهده گرفته که در حال حاضر نقشه‌برداری هوایی کل منطقه نیز از نظر معدنی در ماه‌های اخیر انجام شده است. وی گفت: امیدواریم بتوانیم نهبندان را به قطب معدنی شرق کشور تبدیل کرده و عسلویه معدنی ایران را ایجاد کنیم و آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه‌های بادی در شهرستان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه در 3 سال اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، صبح امروز نظر افضلی نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهنبدان در جمع خبرنگاران از اجرایی شدن نهنبدان به عسلویه معدنی ایران خبرداد و بیان کرد: در سفر مقام معظم رهبری در شهریور 1378 به استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان و جمله معروف ایشان که فرمودند «من با آمدن به نهبندان می‌خواهم توجه مسئولان را به این شهرستان و شهرهای این چنینی جلب کنم» . وی افزود: متعاقب این سفر طرح توسعه نهبندان در سال 82 تهیه و مصوب شد که قرار بود در آن زمان 60 میلیارد تومان به منظور توسعه این شهرستان اختصاص یابد اما از سال 84 به بعد این طرح فقط بر روی کاغذ بوده و در عمل چیزی از اجرای آن دیده نشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود: در سال 96 با پیگیری‌هایی از طریق مجلس و رایزنی با دولت موفق شدیم این طرح را مجدد احیا کنیم و در بودجه سال‌های 97 و 98 مبالغ خوبی در قالب این طرح برای توسعه منطقه تحقق یافت که در شرایط کنونی این بودجه‌ها اصلا کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی گفت: اگر در همان سال‌های دهه 80 آن اعتبارات صرف امور زیرساختی این شهرستان از قبیل راه، کشاورزی و معادن می‌شد حال با این حجم وسیع محرومیت روبه‌رو نبودیم و با توجه استاندار در ماه‌ای اخیر به این شهرستان، نهبندان به‌عنوان شهرستان پایلوت استان در امر توسعه معرفی شده است.

افضلی با اشاره به سفر مخبر ریاست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به استان در تیرماه بیان کرد: در این سفر مقرر شد منطقه حیدرآباد این شهرستان به عنوان هاب منطقه‌ای شتر در شرق کشور معرفی شود و سرمایه‌گذاری در حدود 200 میلیارد تومان در این امر انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با رایزنی انجام شده با شرکت ایمیدرو این شرکت عاملیت استحصال طلا از معدن طلای هیرد را بر عهده گرفته که در حال حاضر نقشه‌برداری هوایی کل منطقه نیز از نظر معدنی در ماه‌های اخیر انجام شده است. وی گفت: امیدواریم بتوانیم نهبندان را به قطب معدنی شرق کشور تبدیل کرده و عسلویه معدنی ایران را ایجاد کنیم و آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه‌های بادی در شهرستان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه در 3 سال اخیر بوده است.

افضلی افزود: محرومیت زیاد و نبود زیرساخت‌ها باعث شده هرچه هم کار کنیم به چشم نیاید چراکه میزان محرومیت‌ها بالاست به عنوان مثال در فروردین سال جاری جاده ترانزیتی – گردشگری نهبندان به شهداد تخریب شده و در حال حاضر تمام محورهای تخریبی از سیل بازگشایی شده به جز همین محور که البته وزیر راه و شهرسازی در چند هفته پیش عنوان کردند بازگشایی این محور اولویت شماره یک این وزارتخانه شده است.

 آموزشکده عالی سلامت نهبندان

 

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی درباره خدمات پزشکی و دندانپزشکی و همچنین آموزشکده عالی سلامت نهبندان نیز بیان کرد: در این زمینه مشکلات زیادی در سر راه بود از جمله ظرفیت پایین بیمارستان نهبندان و نبود لوازم مدرن پزشکی که برای رفع اساسی مشکل اقدامات و گام‌های مهمی برداشته شده به عنوان مثال ارتقای ظرفیت بیمارستان نهبندان به 95 تخت خواب مصوب شده و در بودجه سال جاری نیز 2.5 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: با مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده مجوز دستگاه سی تی اسکن اخذ شده که در اولویت تقسیم وزارت بهداشت قرار داشته و با توجه به مشکلات تحریمی از برنامه مورد نظر کمی عقب افتاده است اما وزیر بهداشت تصریح کردند که 5 دستگاه در گمرک در حال ترخیص بوده و یکی از آنها به بیمارستان نهبندان خواهد رسید.

افضلی با اشاره به آموزشکده عالی سلامت تصریح کرد: با پیگیری در سطح مجلس و رایزنی با مقامات دولتی مجوز جذب دانشجو در دو رشته مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت در این مرکز گرفته شد.

وی افزود: مشکل کار در حال حاضر اینجاست که مسئولان مرکز عنوان می‌دارند که باید پذیرش دانشجو همراه با تعهد جذب باشد که در حال حاضر در رایزنی برای رفع این موضوع بوده و قول‌های مساعد در زمینه جذب فارغ التحصیلان این مرکز پس از اتمام دوره تحصیلات اخذ شده است و امیدواریم به زودی پذیرش در این دو رشته انجام شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز