محمود پارسافر :

۵۰۰ توزیع کننده موادمخدر در مدارس دستگیر شدند

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۱:۵۰:۰۳
کد خبر: ۹۰۰۰۹۴
۵۰۰ توزیع کننده موادمخدر در مدارس دستگیر شدند
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه گذشته که فقط سه ماه مدارس فعالیت داشت حدود ۵۰۰ نفر توزیع کننده خرد موادمخدر در مدارس استان دستگیر شدند و برای پیشگیری از فعالیت مجدد تحت کنترل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمود پارسافر معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد:طرح زنگ نشاط همزمان با بازگشایی مدارس در استان اجرا می‌شود و اگر فرد جدیدی در این حوزه توزیع و ترویج مواد مخدر ورود پیدا کند دستگیر خواهد شد.
وی افزود: به عنوان پلیس این درد جانکاه را احساس می‌کنیم که در فضای مدارس و دانشگاه یا محیط پیرامون آن دشمن توزیع مواد مخدر را به صورت شبکه‌های سازمان دهی شده هدایت می‌کند و تعدادی از جوانان گرفتار شده‌اند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: در اقدام موثر نیاز است تمام ارگان‌ها همکاری کنند و  ابتدا از اساتید، معلمان و فرهنگیان درخواست همکاری داریم که بدون تعارف کنار پلیس قرار گیرند.
 پارسافر گفت: جنگ نرم رسوخ در لابه لای جمعیت است و به مرور زمان تغییر فرهنگ‌ها، هدف عمده برنامه‌ریزان عملیات روانی است.
وی با بیان اینکه جنگ نرم فرهنگ اصیل، انقلابی و اسلامی را تحت‌الشعاع قرار می دهد افزود: تحریم های اقتصادی، ایجاد نارضایتی، ترویج، توزیع مواد مخدر و فرهنگ استفاده آن در بین جوانان مدارس و دانشگاها از جمله نقشه‌های دشمن در جنگ نرم است که  اگر بتوانند قشر جوان را آلوده کنند به اهداف و امیال سیاسی خواهند رسید.
معاون هماهنگ کننده ناجا خراسان جنوبی رویارویی با قاچاقچیان را یکی از جنگ‌های آشکار در این حوزه دانست و اظهار داشت: قاچاقچیان با شیوه‌های مختلف سعی در انتقال مواد دارند و  اگر بخواهیم در این حوزه از منظر پلیس تخصصی گزارش ارایه دهیم شاید برای کسانی که با نفس مبارزه با مواد مخدر کمتر مواجه بودند شیوه‌های انتقال مواد مخدر شگفت انگیز باشد.
وی با اشاره به ۲ شکل ماموریت در برنامه ریزی پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: یک بخش مبارزه با قاچاقچیان است که جنگ سخت محسوب می‌شود و عملکرد آنها قابل دفاع بوده که سالانه حدود ۱۰۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف می‌شود و به همین میزان استان‌های همجوار ممکن است عملکرد داشته باشند.
سرهنگ پارسافر با بیان اینکه از ابتدای امسال نزدیک سه هزار نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند اضافه کرد: حدود ۲۲ تن مواد مخدر نیز در پنج ماه گذشته کشف شده است.  وی با اشاره به برنامه‌های متعدد پلیس برای جلوگیری از اشاعه این فساد بیان کرد: در این مسیر هزینه‌های زیادی پرداخت می‌شود و حتی شهید هم می‌دهیم.  معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه رویکرد دوم در مبارزه با مواد مخدر اجتماعی و فرهنگی است گفت: در فرآیند مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر باید آگاهی جامعه بالا برود و یک آموزش همگانی لازم است.
 

نظر شما