با حضور دکتر سلطانی فر جلسه ستاد مدیریت راهبری اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی برگزار شد:

نرخ میانگین بیکاری خراسان جنوبی ۸.۵ درصد / اتصال بیش از ۱۰۰۰ روستا به دهکده جهانی / ۲۷ پروژه ملی مصوب اقتصاد مقامتی در استان

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۸:۵۰:۳۹
کد خبر: ۹۰۰۵۷۴
نرخ میانگین بیکاری خراسان جنوبی ۸.۵ درصد / اتصال بیش از ۱۰۰۰ روستا به دهکده جهانی / ۲۷ پروژه ملی مصوب اقتصاد مقامتی در استان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: در سطح ملی برای خراسان جنوبی 27 پروژه مشخص کرده است که خوشبختانه تیم اقتصادی استان پروژه های خوبی در استان را پیگیری می کنند

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، جلسه ستاد مدیریت راهبری اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی به ریاست مسعود سلطانی فر جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی کشور و وزیر ورزش و جوانان کشور و با حضور معتمدیان استاندارخراسان جنوبی برگزار شد.

مجید پور عیسی رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه خراسان جنوبی عنوان کرد: 28 پروژه مشخص و معین در استان راهبری، سیاستگذاری و اقدامات اجرایی آن را در دستور کار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه 5 رویکرد در اقتصاد مقاومتی وجود دارد گفت: 10 هزار واحد مسکونی در راستای عدالت خواهی اقتصاد مقاومتی در دست اجرا است.

پور عیسی با بیان اینکه یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی تاب آوری است و در خراسان جنوبی تامین یکی از مهمترین رویکرد های مدیریتی استان افزود: در سه سال گذشته 138 مترمکعب آب کاهش داشته ایم.

وی به راه آهن و اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری اشاره کرد و ادامه داد: اعطای تسهیلات فنی اعتباری به گردشگری یکی دیگر از رویکردهای جذب سرمایه گردشگری به استان است.

وی با تاکید براینکه فعال کردن زیرساخت های مرز یکی دیگر از مهمتراقدامات تیم اقتصادی استان بوده است عنوان کرد: راه اندازی تیم مانیتورینگ، تراز تجاری ایران و افغانستان با دام واردات دام زنده صورت گرفت که رضایت طرف افغان را به همراه داشته است.

پور عیسی به هاب شتر در استان و ایجاد زنجیره ارزش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: زنجیره ارزش فرش خراسان جنوبی پیگیری شد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزیاستان گفت: مقاوم سازی شمال شهر، پروژه بازآفرینی شهری، تاب آوری در شهرها، توانمدسازی شمال شهر بیرجند از دیگر پروژه های اقتصادمقاومتی استان است.

وی به پروژه های ورزشی استان اشاره کرد و گفت: تجهیزات و منابع اعتباری در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است که بازهم نیازمند حمایت هستیم.

وی از اتصال 918 روستا بالای 20نفر و 222 روستا دیگر و اتصال به شبکه های جهانی اینترنت خبرداد و بیان کرد: دانشگاه سبز، تقویت و توسعه خوشه های کسب و کار، توسعه مراکز رشد، حمایت از کسب و کار های دانش بنیان از دیگر پروژه های در دست بررسی است.

پور عیسی خراسان جنوبی را امن ترین استان شاخصه های سرمایه گذاری از سوی مرکز تحقیقات مجلس شورای 

دانست و ادامه داد: تا پایان تیرماه سالجاری 87 میلیون دلار سرمایه گذاری در استان جذب شده است.

وی با بیان اینکه سفرهای شهرستانی استاندار 500 مصوبه داشته است ادامه داد: تاکنون 70 درصد از این مصوبات اجرایی شده است. وی خاطرنشان کرد: نرخ میانگین بیکاری خراسان جنوبی 8.5 درصد است که پایین تر از میانگین کشوری است.

 

 

 

  

 

 

 

نظر شما