مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان خبرداد:

برداشت ۲۷۶ تن پسته خشک از باغات شهرستان نهبندان / طوفان سبب کاهش ۳۵ درصدی تولید پسته شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۱:۳۰:۱۵
کد خبر: ۹۰۱۷۸۹
برداشت ۲۷۶ تن پسته خشک از باغات شهرستان نهبندان / طوفان سبب کاهش ۳۵ درصدی تولید پسته شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به تغییرات جوی و اثراتی که روی محصول امسال داشته تصریح کرد: بارندگی های نامناسب در زمان تلقیح و همچنین طوفان سبب کاهش 35 درصدی این محصول شده است .

به گزارش خبرگزاری برناخراسان جنوبی، محمد مالکی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود 276 تن پسته خشک از باغات شهرستان برداشت شود عنوان کرد : سطح زیر کشت پسته در شهرستان 2232 هکتار وجود دارد که 552 هکتار آن بارور و 1680 هکتار غیر بارور است .

وی ادامه داد:  تاریخ برداشت از نیمه شهریور ماه تا اواخر شهریور بسته به نوع رقم متفاوت است و مهترین ارقام کشت شده احمد آقایی،کله قوچی،سفید پسته، فندقی و اکبری می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به تغییرات جوی  و اثراتی که روی محصول امسال داشته تصریح کرد: بارندگی های نامناسب در زمان تلقیح و همچنین طوفان سبب کاهش 35 درصدی این محصول شده است .

مالکی بیان کرد: در شهرستان تعداد بهره بردار این محصول 750 خانوار بوده و پیش بینی می شود مبلغ 330 میلیارد ریال عاید پسته کاران شهرستان شود.

وی بیان کرد: یک واحد ترمینال ضبط پسته در روستای چاهداشی، عملیات پوست کنی و سورتینگ را انجام می دهد و در آینده ای نزدیک یک واحد دیگر  نیز در منطقه سهل آباد راه اندازی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان در پایان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت پسته به کشاورزان پیشنهاد کرد: از پایه های دارای هویت و نیز پیوندک مناسب با هماهنگی کارشنان مدیریت استفاده کند.

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز