آموزش ۱۰۰۰ نفر در طرح کارآموزی تا پایان سالجاری / اعطای یارانه دستمزد به شغل اولی ها

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۲۵:۴۴
کد خبر: ۹۰۲۹۸۵
آموزش ۱۰۰۰ نفر در طرح کارآموزی تا پایان سالجاری / اعطای  یارانه دستمزد به شغل اولی ها
وی افزود: امسال طرح جدیدی تحت عنوان یارانه دستمزد وجود دارد که تاکنون در 4 شهرستان نهبندان، سرایان، قاین و درمیان برای افراد شغل اولی اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،همایش سیاست‌های فعال بازار کار با حضور مقامات مسئول خراسان جنوبی برگزار شد.

عباس رکنی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد: طبق جزء یک بند الف قانون بودجه 98 موضوع سیاست‌های بازار کار برای 7 دستگاه اجرایی تبیین شده و برای هر کدام در زمینه اشتغال سیاست‌هایی مشخص شده است. وی با بیان اینکه در طرح مهارت آموزی و کارورزی خراسان جنوبی سال گذشته وضعیت خوبی داشته است افزود: در این راستا در طرح مهارت آموزی مقام دوم و در طرح کارورزی مقام پنجم را کسب کردیم.

رکنی بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های فعال بازار کار چند طرح کلی شامل طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، طرح توسعه و حمایت از مشاغل خانگی و طرح یارانه دستمزد در استان در حال انجام است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: این طرح‌ها ظرفیت‌هایی است که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل در بازار کار به وجود آمده است.

رکنی گفت: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان، ایجاد اشتغال از طریق ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه های تولیدی خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید از جمله اهداف کلی این طرح‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های نیروی کار برای کارفرما، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرما در به کارگیری نیروی کار شغل اولی و معتادان بهبود یافته، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان از دیگر اهداف این طرح‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده به ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیر رسمی به شیوه استاد شاگردی بین اعضای خانواده و آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی را از دیگر اهداف کلی این طرح‌ها عنوان کرد.

رکنی اظهار کرد: در طرح مهارت آموزی سال گذشته 640 نفر آموزش دیدند امسال نیز تاکنون 130 نفر آموزش دیده‌اند که امید است تا پایان سال به بالای یک هزار نفر برسد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز