عزیزی در نشست خبری هفته تربیت بدنی و ورزش استان خبرداد:

اولین گردهمای مدیران باشگاه های خصوصی در استان / بهره برداری نخستین پایگاه قهرمانی ورزش های زورخانه ای / جام خوشه چین منطقه شرق کشور / هشدار به چند هیئت ورزشی غیرشفاف

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۲:۱۰:۴۹
کد خبر: ۹۱۲۶۲۵
اولین گردهمای مدیران باشگاه های خصوصی در استان / بهره برداری نخستین پایگاه قهرمانی ورزش های زورخانه ای / جام خوشه چین منطقه شرق کشور / هشدار به چند هیئت ورزشی غیرشفاف
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری گردهمای مدیران باشگاه های خصوصی در استان خبرداد و عنوان کرد: در این گردهمایی که با حضور مسئولان ارشد انتظامی، قضایی و اجرایی برگزار می شود و در این جلسه از برترین باشگاه دار تجلیل خواهد شد. عزیزی: متاسفانه چند هیئت ورزشی شفایت مالی و علمکردی ندارند و پاسخگو نیستند

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش در سالن اداره کل با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حسن عزیزی با اشاره به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش عنوان کرد: رویکرد جدید وزارت ورزش در سالجاری توسعه ورزش همگانی با شعار پیش بسوی ایران فعال نماگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 باید ایرانی فعال و قدرت اول منطقه باشد ادامه داد: 26 مهرماه روز فرهنگ عمومی و تربیت بدنی نامگذاری شده است و مشارکت مردم، ایثار، همدلی ، مشارکت اجتماعی مهمترین رویکردماست.

عزیزی با تاکید براینکه مشارکت خانواده ها مهمترین اولویت ما در مراسمات است گفت: بهره برداری از 15 خانه ورزش روستایی جزء برنامه های ما در این هفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی در توسعه ورزش یکی دیگر از برنامه های ما است بیان کرد: در این هفته نخستین پایگاه قهرمانی ورزش های زورخانه ای استان را در محله حسینیه چهاردرخت بیرجند افتتاح خواهد شد.

عزیزی گفت:  دیدار با نماینده ولی فقیه اولین برنامه هفته تربیت بدنی بود که باحضور روسای هیات ورزشی برگزار شد.

وی ادامه داد: فعال کردن سمن ها در حوزه ورزش یکی دیگر از برنامه های ما است و تمامی اماکن ورزشی در اختیار اداره کل برای مردم رایگان خواهد بود.مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هزینه در ورزش به نوعی سرمایه گذاری است این موضوع می تواند جامعه سالمی را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: تمامی مراکز ازدواج و تحکیم خانواده ها رایگان، و کلیه شهرستان ها باید فعالیت شاخصی را داشته باشند. وی از آغاز طرح سرباز مهارت خبرداد و بیان کرد: در این هفته از این طرح رونمایی و عملیاتی خواهد شد.

عزیزی با بیان اینکه طرح سنجش قامتی در بانوان روستایی انجام می شود گفت: جشنواره مادر دختر در سالن های سرپوشیده، تجلیل از مدال آوران استعدادهای برتر، جلسه ویژه با نواب رئیس هیات ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، اجرای برنامه های مناسبتی در گودهای زورخانه ای، مسابقه پهلوانک ها بخشی دیگر از برنامه های ما در هفته تربیت بدنی و ورزش استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار جشنواره گلریزان تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی با محوریت روستاهای محروم خراسان جنوبی در تهران برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه بسته متنوعی از سرمایه گذاری در حوزه ورزش تدوین شده است بیان کرد: در حوزه همگانی کردن و شناسایی ورزش معلولان یکی دیگر از برنامه های ما در راستای استعدادیابی است.

وی از برگزاری گردهمای مدیران باشگاه های خصوصی در استان خبرداد و عنوان کرد: در این گردهمایی که با حضور مسئولان ارشد انتظامی، قضایی و اجرایی برگزار می شود و در این جلسه از برترین باشگاه دار تجلیل خواهد شد. 

وی بااشاره به جام خوشه چین منطقه شرق کشور گفت: خراسان جنوبی اواخر آبان ماه میزبان هزار ورزشکار در شهرستان فردوس و قاین حضور دارند.

عزیزی از میزبانی مسابقات دانشگاهی پیامنور لیگ کشتی فرنگی و آزاد کشور در بیرجند خبرداد و بیان کرد: در این دوره که به مدت سه روز در بیرجند برگزار می شود.

وی با تاکید براینکه هر چه در ورزش استان انجام می شود اداره کل ورزش و جوانان راهبری خواهد کرد خاطرنشان کرد: در همین راستا شورای عالی هماهنگی ورزش استان راه اندازی خواهد شد.

وی تجاری سازی مجموعه های ورزشی را یکی دیگر از مهم ترین برنامه های اداره کل دانست و یادآورشد: هیات ورزشی دارای استقلال نیستند و به همین دلیل ورزشکار به درستی به مسابقات اعزام نمی شود و نتیجه ای کسب نمی کند.

عزیزی گفت: سرانه ورزشی استان ما 37 سانتی متر است که با برنامه توسعه پنجم هم حتی فاصله دارد که در همین راستا باید امکانات و فضای حضور خانواده ها شهری و روستایی را برای حضور در میادین ورزشی فراهم کنیم. وی به وقف و حبس  اشاره کرد و ادامه داد: با وجود وقف های زیادی که در استان می شود می توان با تعامل با مسولان مربوطه  طبق قانون و عرف از درآمدهای وقف استفاده کنیم. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از رایزینی با مجتمع ذغال سنگ پرورده در راستای تقویت هندبال خبرداد و بیان کرد: طبق صحبت با مدیران ذغال سنگ مقرر شد این مجتمع در لایه های زیرین و روستایی رشته هندبال سرمایه گذاری کنند و اداره کل هم تا حد توان خود کمک کند.

وی با اشاره به اینکه بازی های بومی محلی و زورخانه ای هیچ محدودیتی ندارند ادامه داد: این دو رشته ورزشی به علت پیشینه فرهنگی که دارند و جایگاه ویژه ای که در روستاها و در جامعه دارند می توانند در توسعه ورزش کمک شایانی کنند.

عزیزی در پایان گفت: متاسفانه چند هیئت ورزشی شفایت مالی و علمکردی ندارند و پاسخگو نیستند چرا که در گذشته بازرسی مناسبی نبوده است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز