مجید شجاع خبرداد:

متلاشی شدن باند تصادفات ساختگی برای کلاهبرداری از شرکت بیمه / متهمان به ۹ فقره کلاهبرداری از این طریق اعتراف کردند

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۷:۲۱:۵۱
کد خبر: ۹۱۲۸۲۹
متلاشی شدن باند تصادفات ساختگی برای کلاهبرداری از شرکت بیمه / متهمان به ۹ فقره کلاهبرداری از این طریق اعتراف کردند
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری 4 نفر از جاعلان تصادفات ساختگی برای کلاهبرداری از شرکت بیمه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سردار شجاع  فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: خبری مبنی بر کلاهبرداری از شرکت بیمه با ایجاد تصادف های ساختگی و اخذ دیه توسط باندی که به صورت خانوادگی اداره و کنترل می شود به پلیس آگاهی مرکز استان اخذ شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و پیشگیری از وقوع این گونه کلاهبرداری ها در استان، تیم ویژه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع تشکیل شد که مأموران پس از تحقیقات میدانی گسترده تمام افراد دخیل در وقوع جرم کلاهبرداری را شناسایی و دستگیر کردند. 

سردار شجاع گفت: متهمان در ابتدا به طور قطع ساختگی بودن تصادفات را تکذیب کردند و در ادامه با مشاهده اسناد و مدارک غیر قابل به جرم خود اعتراف کردند و با بررسی پلیس مشخص شد که این باند 4 نفره در 9 فقره تصادف ساختگی حدود 820 میلیون ریال خسارت از شرکت بیمه دریافت کردند. 

 فرمانده انتظامی استان افزود: تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی حاکی از آن بود که برای سایر تصادفات ساختگی یک میلیارد و 800 میلیون ریال از طرف شرکت بیمه برای این خانواده کلاهبردار در نظر گرفته شده است و در ردیف پرداخت قرار دارد.

سردار شجاع گفت: با هوشیاری مأموران و پس از هماهنگی با مقام قضایی مقرر شد تا زمان تکمیل تحقیقات هیچگونه خسارتی پرداخت نشود و این موضوع به شرکت بیمه نیز اعلام و  با توجه به مدارک و مستندات موجود پرونده به مقام قضایی ارسال شد. 

وی با اشاره به اینکه با اعلام نظر هیئت کارشناسی،ساختگی بودن تصادف های صورت گرفته محرز و در نهایت منجر به صدور کیفر خواست و رای عدم پرداخت خسارت شد، افزود: متهمان به 9 فقره کلاهبرداری از این طریق اعتراف کردند که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

نظر شما