داود شهرکی:

ایمنی عامل حادثه معدن طبس نبود/ستاد بحران زغال تشکیل می شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۰:۴۰:۵۱
کد خبر: ۹۱۳۴۳۱
ایمنی عامل حادثه معدن طبس نبود/ستاد بحران زغال تشکیل می شود
رییس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: با توجه به ارائه نظرات تیم کارشناسی، استاندارهای لازم در معدن پروده 4 در حد قابل قبول رعایت شده و هیچ موردی دال بر عدم رعایت ایمنی عامل حادثه مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، داود شهرکی رئیس سازمان صمت در بازدیدی که به همراه رییس صمت شهرستان طبس، کارشناسان نظام مهندسی و خانه کارگر از محل حادثه داشتند با ابراز تسلیت به خانواده های کارگران، پرسنل معدن و جامعه کارگری افزود: حوادث اینگونه در معدن اجتناب ناپذیر است و تلاش می شود به حداقل برسد.

شهرکی با تاکید بر افزایش سطح استاندارها، افزود: آنچه در بازدید امروز مشخص شد این است که هر چه سطح استانداردها را افزایش یابد به بهبود آن کمک می کند ولی کاهش دهنده صد در صدی نخواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مقرر شد ستاد بحران زغال تشکیل شود تا ضمن تشریح ابعاد حادثه، واحد فنی، اطلاعات لازم را در اختیار سایر مدیران و مسئولین فنی و ایمنی معادن فعال در حوزه شهرستان طبس قرار دهند تا بتوانند از تجربه این حادثه در جهت کاهش آن استفاده کنند.

وی گفت: علاوه بر این مقرر شد مانوری در خصوص نحوه اطلاع رسانی یا حضور در محل حادثه توسط تیم های امداد و نجات با محوریت بحران طبس برگزار شود.

وی ادامه داد: در این مانور سطح آمادگی و زمان حضور در هنگام حادثه ارزیابی می شود که اگر لازم است مواردی را اصلاح کنیم و یا تجهیزاتی را معادن در این خصوص فراهم کنند.

شهرکی با تاکید بر عدم انعکاس اطلاعات غیر واقعی و فضاسازی ها، افزود: تیم های فنی حاضر از اظهارنظرات موردی خودداری کنند و اجازه دهند دستگاه های مرتبط و یا مجری و حاکمیتی اظهارنظر کنند.

وی اضافه کرد: در سطح کلان نیز نظر استاندار محترم به عنوان نظرنهایی حادثه بیان می شود و مجموعه معادن و کارشناسان نیز دقت کنند که پس از بررسی دقیق ابعاد موضوع، نظر فنی را از طریق کمیته بحران ارائه کنند تا ما بتوانیم اطلاعات درست را در اختیار مردم قرار دهیم.

لازم به ذکر است در دو روز گذشته ساعت 15:30 دقیقه در حادثه ریزش بخشی از تونل استخراجی بلوک 4 پروده 4 منجر به فوت دو نفر از کارگران این معدن شد.

 

نظر شما