رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان:

چهار سازه آبخیزداری در شهرستان درمیان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می شود

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۰:۱۸:۱۳
کد خبر: ۹۱۵۲۴۵
چهار سازه آبخیزداری در شهرستان درمیان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می شود
امان اله مرادی خبرداد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، امان اله مرادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان در گفتگو با خبرنگاران از احداث چهار سازه آبخیزداری در شهرستان مرزی درمیان خبرداد و بیان کرد:  این سازه ها در دو حوزه فخررود و فیزیک- نوزاد احداث می شود.

وی  افزود:در حوزه فخر رود دو سازه با اعتبار دو میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال که شامل اجرای ۷۰۰ متر مکعب عملیات سرریز ملاتی خواهد بود در حال اجرا است
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه ها ۱۱۵ خانوار در روستاهای علی آباد فرهنگ و نگینان از مزایای آن بهره مند می شوند.
مرادی یادآور شد: همچنین اجرای این پروژه بر میزان آبدهی دو قنات پایین دست روستاها تآثیر خواهد گذاشت.
وی همچنین به اجرای دو سازه آبخیزداری در حوزه فیزیک- نوزاد اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز شامل اجرای ۲۸ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی و ۷۹۰ مترمکعب عملیات سرریز ملاتی خواهد بود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان، اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ها را نیز بالغ بر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این دو سازه ۱۱۰ خانوار از مزایای آن بهره مند و بر میزان آبدهی دو قنات واقع شده در این حوزه نیز تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.
مرادی، جلوگیری از فرسایش خاک، مقابله با سیلاب، تقویت سفره های زیرزمینی و افزایش آبدهی قنوات را از جمله اهداف طرح های آبخیزداری در سطح شهرستان عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز