گزارش اختصاصی برنا از رشته تازه تاسیس کراس فیت در خراسان جنوبی:

فعال سازی رشته کراس فیت بانوان / راه اندازی رشته پر هیجان کرای فیت در ۵ شهرستان استان

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۵۴:۳۱
کد خبر: ۹۱۹۹۰۹
فعال سازی رشته کراس فیت بانوان / راه اندازی رشته پر هیجان کرای فیت در ۵ شهرستان استان
مسئول کمیته کراس فیت استان خراسان جنوبی خبر داد: ابتدا بدنبال برگزاری سمینار و مسابقات استانی هستیم ، وبا استفاده از حضور اساتید به نام در حوزه بانوان اقدام به فعال سازی این رشته به صورت علمی و آکادمیک خواهیم کرد و هدف ما گسترش کراس فیت وفعال کردن این رشته در تمامی شهرستان های استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،  عارف عابدینی مسئول کمیته کراس فیت استان خراسان جنوبی در گفتگو با برنا از راه اندازی رشته پر هیجان کرای فیت در ۵ شهرستان استان از جمله قاین، طبس، فردوس و نهبندان هم در حوزه آقایان و هم بانوان  خبرداد و بیان کرد: در این شهرستان ها نماینده مشخص کردیم البته در مورد معرفی دوستان هنوز صبور هستیم  اما انشاالله اقدام میکنیم .

وی به معرفی رشته و دلیل آشنایی افزود: پس از سالها فعالیت در ورزشهای رزمی از جمله تیم داری و حضور در مسابقات رزمی و همراهی و دو دهه حضور در سالن های ورزشی  (بدنسازی و غیره...)،  همیشه بدنبال رشته ی ورزشی بودم که خودم و ورزشکارانم با تمرین و پرداختن  به آن به بالاترین سطح آمادگی جسمانی و تناسب اندام برسیم و در تمامی  محور ها و فاکتور های تمرینی خوب ظاهر شویم و از آن رو پس از تحقیق و پرس و جو، با  تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن (TRX) و بخصوص کراس فیت آشنا شدم .

عارف عابدینی گفت: از سال ۹۵ پیگیر کراس فیت بودم ولی متاسفانه مسئولین سابق پاسخگو نبوند . اما با حضور جناب سهراب آزاد این رشته در ایران جان گرفت و پایه گذاری شد.

 کراس فیت چه رشته ورزشی است؟

وی خاطرنشان کرد: بهتر است بگویم کراس فیت ترکیبی از تمرینات قدرتی، استقامتی، ژیمناستیک، انفجاری، پلیومتریک، سرعتی و وزنه‌برداری به‌شیوه‌ی المپیکی تک ضرب و دوضرب را شامل میشود و اصول این تمرین ها  با استفاده از کتل‌بل (یا دمبل و هالتر )  و یا وزن خود بدن  انجام میشود و ورزشکار درصورت داشتن مربی خوب و علم کافی در این زمینه و این تجهیزات، تمرین عالی را تجربه نماید.

عابدینی یادآورشد: توجه داشته باشین در کراس فیت بر بهبود توانایی قلبی و ریوی، استقامت، قدرت، انعطاف‌پذیری، سرعت، چابکی، تعادل و تناسب تاکید می شود .

مسئول کمیته کراس فیت استان خراسان جنوبی بیان کرد: نحو‌ه‌ی اجرای تمرینات کراس فیت به‌صورت دوره‌ای است به عنوان مثال  شما یک حرکت انفجاری را انجام می‌دهید و سپس با وقفه‌ای کوتاه، حرکت بعدی را اجرا می‌کنید و در پایان حرکات مشخص شده می توانید درصورت تمایل رکورد گیری کنید .

عابدینی ادامه داد:حرکات اصلی کراس فیت شامل تمرینات ترکیبی، پرسی، کشیدنی و دویدنی، پارویی و اسکوات است و تنوع حرکت تمرینی برای کراس فیت زیاد  و همه با توجه به سطح آمادگی جسمانی ورزشکار،   میزان آگاهی مربی ، اصل تفاوت های فردی و هدف برای شما مشخص می شود.

وی تاکید کرد: من همیشه دنبال بهترینم و با کراس فیت به این مهم رسیدم ، همیشه واسم مهم بوده که بهترین رو واسه خودم و شاگردانم بخواهم و ایمان دارم با کراس فیت  عالی پیش میریم .

 

مهمترین اهداف شما از پرداختن به این رشته چیست ؟

عابدینی بیان کرد: گسترش این رشته  زیر نظر کمیته  کشوری در استان است که متاسفانه افراد سودجو با استفاده از عدم آگاهی مردم اقدام به تبلیغات کذب کرده و این تبلیغات در سطح کشور هم زیاد دیده شده و ماموریت ما گسترش هدفمند زیرنظرفدراسیون بخواهد بود.

مسئول کمیته کراس فیت استان خراسان جنوبی خبر داد: ابتدا بدنبال برگزاری سمینار و مسابقات استانی هستیم و با استفاده از حضور اساتید به نام در حوزه بانوان اقدام به فعال سازی این رشته به صورت علمی و آکادمیک  خواهیم کرد و هدف ما گسترش کراس فیت وفعال کردن این رشته در تمامی شهرستان های استان است

 

وی با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی کراس فیت بارها در رده های قهرمانی باشگاه های کشور  تا قهرمانی استان برگزار شده است گفت: بیشتر استان ها در حال گسترش و فعالیت در این رشته اند و به زودی در خراسان جنوبی این رشته قوت خواهد گرفت.

 

بزرگ ترین هدف شما از ورزش چیست ؟ 

عارف عابدینی در پاسخ به سوال ما گفت:گسترش ورزشهای رزمی زیرنظر هیات ورزشهای رزمی استان بخصوص رشته موی تای و همچنین گسترش قانونمند و علمی کراس فیت از مهمترین اهداف من در این رشته ورزشی پرهیجان است.

گفتنی ست علاقه مندان به این رشته ورزشی می توانند با شماره تماس 09151636089 تماس حاصل فرمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز