نشست خبری رئیس دانشگاه بیرجندتشریح برنامه های شروع سال تحصیلی ۹۸-۹۹

انتقاد از عدم نامگذاری سطح شهر بیرجند به نام پدران علم ایران / راه اندازی آزمایشگاه مرجع دانشگاه بیرجند طی چند سال آینده

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۰:۳۹:۵۹
کد خبر: ۹۲۰۳۱۶
انتقاد از عدم نامگذاری سطح شهر بیرجند به نام پدران علم ایران / راه اندازی آزمایشگاه مرجع دانشگاه بیرجند طی چند سال آینده
رئیس دانشگاه بیرجند از عدم نامگذاری خیابان ها و بلوارهای سطح شهر به نام پدران علم ایران که بومی استان هستند انتقاد و گلایه کرد و یادآورشد: بیرجند برای مردم کشور هیچ جاذبه ای ندارد و نامگذاری پدران علم ایران می توانیم خراسان جنوبی را برندسازی کنیم

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری احمدخامسان رئیس دانشگاه بیرجند و معاونین تخصصی خود در تشریح برنامه های شروع سال تحصیلی 98-99 برگزار شد.

احمدخامسان رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: در یک سال و نیم گذشته جهت گیری های کلی دانشگاه را انجام دادیم. وی با اشاره به اینکه تهیه سند چشم انداز 1404 دانشگاه مهمترین اولویت ما بوده است گفت: به عنوان دانشگاه مادر باید در سال 1404 جز هزار دانشگاه برتر دنیا و 10 دانشگاه برتر ایران باشیم. خامسان با بیان اینکه هر بخش از دانشگاه تکلیف های مشخص شده است افزود: در امور بین الملل برای اولین بار دانشجویان خارجی را جذب کردیم و کشور افغانستان هدف اصلی ما بود و تاکنون موفق عمل کردیم چرا که اکنون 80 دانشجو در حال تحصیل اند.

راه اندازی کنسول گری دانشجویان خارجی در دانشگاه بیرجند

 

وی از راه اندازی کنسول گری دانشجویان خارجی در دانشگاه بیرجند خبرداد و بیان کرد: این کنسولگری به زودی با حضور مقامات ارشد وزارت علوم افتتاح خواهد شد. خامسان تصریح کرد: برنامه داریم تا سال 1404 بیش از 300 دانشجو خارجی در دانشگاه بیرجند تحصیل و جذب کنیم. وی با بیان اینکه فاز دوم مرکز نوآوری تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید بیان کرد: این مرکز بیش از 6 فاز دارد که صورت دسته بندی شده به بهره برداری خواهد رسید.

مرکز اشتغالزایی دانشگاه بیرجند

 

رئیس دانشگاه بیرجند از مرکز اشتغالزایی دانشگاه بیرجند تا یک ماه آینده خبرداد و یادآورشد: این مرکز خیرساز است.

وی به امور پژوهشی اشاره کرد و ادامه داد: با ایجاد مراکز زیست بوم نوآوری، کار آفرینی  در دانشگاه بیرجند که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این جز ء زندگی دانشجویی قرار بگیرد که 2 درصد از اعتبارات دانشگاه در جهت پژوهشی هزینه شده است.

خامسان با اشاره به اینکه ثبت نام غیرحضوری و پیگیری های دانشجویی غیر حضوری انجام می شود گفت: رشد 20 درصدی در حوزه فناوری اطلاعات را شاهد هستیم. وی با اشاره به اینکه سال گذشته 3 میلیارد تومان تجهیزات ازمایشگاهی خریداری شده است و هیچ محدودیتی برای استفاده دانشجویان و اساتید نداریم.

راهدازی آزمایشگاه مرجع دانشگاه بیرجند طی چند سال آینده

 

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع دانشگاه بیرجند طی چند سال آینده به بهره برداری خواهد رسید گفت: این آزمایشگاه با 3هزار مترمربع نیاز ازمایشگاهی کلیه دستگاه های اجرایی استان را رفع می کند. خامسان از به روزرسانی کتابخانه دانشگاه بیرجند خبرداد و بیان کرد: طی یک سال گذشته بیش از 37 هزار جلد دانشگاه به دیگر دستگاه های اجرایی اهدا شده است. وی از افزایش اعتبار پژوهش به  2 میلیارد و200 میلیون تومان خبرداد و بیان کرد: این ردیف اعتباری به صورت 100 درصدی تخصیص یافته است.

رئیس دانشگاه بیرجند از ردیف اعتباری ثابت در مدیریت سبز خبرداد و عنوان کرد: بیش از یک میلیارد تومان در تصفیه خانه دانشگاه بیرجند تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

اتصال تعدادی از خوابگاه های پسرانه و دخترانه به فاضلاب خاکستری

 

وی از اتصال تعدادی از خوابگاه های پسرانه و دخترانه به فاضلاب خاکستری خبرداد و گفت: پروژه دیگری که آب های سطحی دانشگاه با فاضلاب خاکستری تلفیق خواهد شد و سیستم آبیاری نوین تبدیل می شود. خامسان از احداث بزرگترین پارکینگ خورشیدی خبرداد و بیان کرد: این پارکینگ با متراژ 500 مترمربع در انتظار تزریق اعتبار است و امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود. خامسان از احداث سه موزه تا یکسال آینده در مرکز پردیس شهدای دانشگاه خبرداد و بیان کرد: تجهیزات آن در حال جمع آوری است که این موزه شامل دانشگاه بیرجند ،آموزش و فرهنگ بیرجند و موزه علم و فناری خواهدبود. وی ادامه داد: پیش بینی می شود این موزه در مرحله اول بیش از 2 هزار و 500 متر مربع با اعتبار یک میلیارد احداث شود.

بازسازی باغ امیر آباد حدود 10 میلیارد تومان دارد

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: بازسازی باغ امیر آباد حدود 10 میلیارد تومان دارد و به 3 الی 4 پروژه تعریف می شود و برای شروع یک میلیارد تومان طی تفاهم نامه ای با میراث فرهنگی اکنون در حال هزینه شدن است. وی از نامگذاری خوابگاه هایی به نام های پدران علم ایران خبرداد و بیان کرد: اکنون دو خوابگاه ها به نام آنها نامگذاری شده است.

 

 

 

نظر شما