در نشست خبری آغاز هفته کتابخوانی :

شعار سال هفته کتاب؛ حال خوش خواندن / بهره برداری از ۷ کتابخانه تا دهه فجر درصورت تخصیص اعتبار / خیران بیش از ۷ میلیارد تومان به کتاب و کتابخوانی کمک کردند

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۰:۰۴:۰۳
کد خبر: ۹۲۳۸۲۴
شعار سال هفته کتاب؛ حال خوش خواندن / بهره برداری از  ۷ کتابخانه تا دهه فجر درصورت تخصیص اعتبار / خیران بیش از ۷ میلیارد تومان به کتاب و کتابخوانی کمک کردند
رضایی با بیان اینکه در سال گذشته با اعتبار 760 میلیون تومان تعداد 7 کتابخانه به بهره برداری رسید عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان تا پایان سالجاری 7 باب کتابخانه دیگر را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری اعلام برنامه های هفته کتاب با حضور محمدرضا رضایی مدیرکل کتابخانه های استان در سالن کتابخانه شهید بصیری پور برگزار شد.

رضایی با بیان اینکه هفته کتابخوانی از 23 آبانماه آغاز می شود عنوان کرد: باتوجه به مشکلات اقتصادی مردم باید ما مدیران فرهنگی با برنامه ریزی صحیح بتوانیم از هویت فرهنگی خود دفاع و جوانان دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه کتابداران سربازان فرهنگی کشور هستند افزود: نهادکتابخانه های کشور از جمله نهادهایی است که در تمام سطح مختلف، شهرها و روستاها نفوذ دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تاکید براینکه کتابخانه های ما هم مچون سنگرهای فرهنگی هستند که باید از آنها محافظت کنیم ادامه داد: با حفاظ از این دو روی آوردن مردم جامعه به کتابخوانی می توانند هویت فرهنگی جامعه را حفظ کنیم.

رضایی با بیان اینکه در سال گذشته با اعتبار  760 میلیون تومان تعداد 7 کتابخانه به بهره برداری رسید عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان تا پایان سالجاری 7 باب کتابخانه دیگر را بهره برداری برسانیم.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه 38 پروژه احداثی، بازسازی و بهسازی در سطح استان داریم گفت: در شهرستان طبس اولین کتابخانه تخصصی کودک در دهه فجر به بهره برداری می رسد. وی افزود: این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی 50 درصد است.

وی بیان کرد: طی سه سال گذشته کتابخانه های بیرجند از 4 هزار متر به 6 هزار متر مربع افزایش خواهد یافت. وی بیان کرد: کمک خیران تا کنون 7 میلیارد تومان بوده که به همین مقدار ابنیه و ساختمان های حق انتفاع بوده است

وی خاطرنشان کرد: تعداد اعضا 3 درصد میانگین و خراسان جنوبی 7 درصد است. وی تصریح کرد: در همه کتابخانه های عمومی استان بخش کودک فعال شده است و به صورت ویژه به آنها رسیدگی می کنیم. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه هر باب کتابخانه که احداث شود باید نیروی انسانی هم باید جذب گفت: یک کتابدارا از دانش آموختگان محل بومی کتابخانه به کار گیری خواهد شد.

رضایی از رویکرد جدید نهاد کتابخانه ها اشاره کرد و ادامه داد: کتابخانه ها فقط کتاب امانت نمی دهند بلکه مرکز فرهنگی هر بخش و منطقه فعالیت خود خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تاکید کرد: اگر خراسان جنوبی را به عنوان یکی از امن ترین استان های کشور می نامند نشان از فعالیت تاثیرگذار نهاد های فرهنگی در کنار نهادهای امنیتی و اطلاعاتی است.رضایی خاطرنشان کرد: به دستور استاندار خراسان جنوبی بهترین و متنوع ترین کتابخانه مرکز استان در کم برخوردار ترین منطقه شهر است. وی یادآورشد: 15 هزار جلد کتاب از سوی دانشگاه بیرجند و 5 هزار جلد دیگر از سوی مردم به نهادکتابخانه ها اهدا شد.

وی در پایان برنامه های هفته کتاب را اعلام کرد: غباررویی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار، معرفی فعالیت های نهادکتابخانه ها در نمازجمعه، 11 برنامه متمرکز درشهرستان های 11 گانه استان، اجرای نشست فرهیختگان در همه شهرستان ها، آموزش 20 ساعته برای کارکنان نهادکتابخانه ها، جشنواره کتاب های دست ساز است.

وی افزود: 115 نشست کتابخوانی در مدارس استان، نشست کتابخوانی با نابینایان، مراسم تقدیر از دستگاه های اجرایی و افراد برتر در حوزه کتابخوانی برگزار می شود.

رضایی گفت: شهرداری های استان تاکنون فقط 50 درصد از سهم نیم درصد خود را در راستای کتاب و کتابخوانی پرداختند که تاکنون 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به تعهد خود عمل و بدهی آنها بیش از 3 میلیارد تومان است.

نظر شما