معاون اقتصادی استانداری در میزملی توسعه صادرات محصولات راهبردی استان:

توجه ویژه معاون اول رئیس جمهور به توسعه صادرات زرشک،زعفران و عناب / پیش بینی ۱۶۰ میلیارد تومان برای پروژه های تحقیقاتی و عملیاتی

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۰۶:۰۸
کد خبر: ۹۲۴۰۹۰
توجه ویژه معاون اول رئیس جمهور به توسعه صادرات زرشک،زعفران و عناب / پیش بینی ۱۶۰ میلیارد تومان برای پروژه های تحقیقاتی و عملیاتی
عابدی با بیان اینکه در خصوص اعتبارات استاندار با معاون اول رئیس جمهور رایزنی کرد که منجر به تعامل بنیاد ملی نخبگان شد عنوان کرد: مبالغ و طرح های مشخصی تدوین شده است که از طریق صندوق توسعه ملی تسهیلاتی پرداخت شود تا محصولات راهبردی استان رونق یابد.وی گفت: 13 طرح تحقیقاتی 12 میلیارد تومان و 65 طرح عملیاتی با اعتبار 148 میلیارد تومان از سوی معاون اول رئیس جمهور اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، میزملی توسعه صادرات با محوریت محصولات راهبردی زرشک، زعفران و عناب با حضور مسولان  5 استان کشور و بازاری مدیرکل دفتر توسعه بخش کشاورزی سازمان توسعه تجارت ایران در سالن جلسات اتاق صنایع، معادن و بازرگانی بیرجند برگزار شد.

مشیرالحق عابدی معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: به دستور استاندار کارگروه محصولات راهبردی استان راه اندازی شد که تاکنون تدوین سند جامع محصولات راهبردی استان انجام شده است. وی با اشاره به اینکه به دستور استاندار تعدادی ماموریت اجرای شعار سال را دارند  افزود: سازمان صمت خراسان جنوبی برنامه هایی را مبنی بر عملیات اجرایی شعار سال ارائه داد که تاکنون ستونی است. عابدی با بیان اینکه در خصوص اعتبارات استاندار با معاون اول رئیس جمهور رایزنی کرد که منجر به تعامل بنیاد ملی نخبگان شد عنوان کرد: مبالغ و طرح های مشخصی تدوین شده است که از طریق صندوق توسعه ملی تسهیلاتی پرداخت شود تا محصولات راهبردی استان رونق یابد.وی خبرداد: 13 طرح تحقیقاتی 12 میلیارد تومان و 65 طرح عملیاتی  با اعتبار 148 میلیارد تومان از سوی معاون اول رئیس جمهور اعلام شده است.

وی گفت: تحقیق علمی در استان با عملیات اجرایی همپوشانی داده باشد و از تجربیات استان های دیگر به ویژه برندینگ هم استفاده کنیم.

وی عدم وجود تشکل های صادراتی در استان یکی دیگر از مشکلات استان است که پیشنهاد می کنم اتاق بازرگانی نسبت به این موضوع توجه خاص نشان دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز