محمود بازاری در خراسان جنوبی خبرداد:

با خرید توافقی خرما و پسته مخالفیم / تخصیص دفتر توسعه بخش کشاورزی صفر ریال

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۳۸:۳۵
کد خبر: ۹۲۴۰۹۹
با خرید توافقی خرما و پسته مخالفیم / تخصیص دفتر توسعه بخش کشاورزی صفر ریال
مدیرکل دفتر توسعه صادراتی محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید براینکه به دنبال ثبت برند بین المللی زعفران هستیم تاکید کرد: برای ما 780 میلیارد تومان بودجه تعریف است که تاکنون یک ریال هم به ما پرداخت نشده است

به گزارش خبرگزار برنا خراسان جنوبی، میزملی توسعه صادرات با محوریت محصولات راهبردی زرشک، زعفران و عناب با حضور مسولان  5 استان کشور و بازاری مدیرکل دفتر توسعه بخش کشاورزی سازمان توسعه تجارت ایران در سالن جلسات اتاق صنایع، معادن و بازرگانی بیرجند برگزار شد.

محمود بازاری مدیرکل دفتر توسعه صادراتی محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این جلسه اولویت های اول خود را توسعه زعفران است و عنوان کرد: 80 درصد محصول زعفران باید صادر شود و فراوری اولویت بخش خصوصی و دولتی باشد.

وی افزود: طبق هماهنگی اتاق ایران، وزارت صمت، شورای ملی زعفران ایران مقررشد اختیاراتی ویژه به شورای ملی زعفران تفیض شود. وی گفت:با خرید توافقی خرما، پسته مخالفیم.

بازاری ادامه داد: برای معرفی و بازاریابی بهتر محصول زعفران باید به فروشگاه های زنجیره ای در خارجی کشور را هدف گرفت. وی از تدوین بسته محصول راهبردی زعفران خبرداد و بیان کرد: یارانه سود تسهیلات، آموزش، تبلیغات، فرهنگ سای، یارانه نمایشگاهی و هیات تجاری بخش از بسته پیشنهادی ما است. بازاری به نمایشگاه بین المللی خشکبار هم اشاره کرد و ادامه داد: اکنون ترکیه بیشترین محل صادراتی زرشک است و از آنجا به کشورهای اروپایی ارسال می کنند.

وی با تاکید براینکه به دنبال ثبت برند بین المللی زعفران هستیم تاکید کرد: برای ما 780 میلیارد تومان بودجه تعریف است که تاکنون یک ریال هم به ما پرداخت نشده است وی گفت: به سازمان برنامه بودجه کشور پیشنهاد دادیم تا از ابتدای سال آینده دو درصد از افزایش سود بازرگانی واردات گیاهان دارویی و فراورده های آن تا پایان برنامه ششم جذب و برای محصول زعفران و گیاهان دارویی هزینه کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز