آموزش ۵۰۰ دانشجو دانشگاه فرهنگیان در حوزه امداد و نجات

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۱:۳۴:۳۴
کد خبر: ۹۲۴۹۴۵
آموزش ۵۰۰ دانشجو دانشگاه فرهنگیان در حوزه امداد و نجات
محمدرحیم شهریاری گفت: در راستای ارتقای دانش و آگاهی امدادی عموم مردم طی توافقی آموزش های امدادی توسط جمعیت هلال احمر استان به 500 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان بیرجند در سال تحصیلی جاری ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مراسم انعقاد تفاهم نامه آموزش امدادی به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با حضور شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و مهدی زاده رئیس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این جلسه ارائه خدمات بشر دوستانه به منظور حفظ کرامت انسانی و تسکین آلام بشری را از رسالت های جمعیت هلال احمر دانست و افزود: هلال احمر مجموعه ای غیر دولتی و غیر انتفاعی بوده که در راستای خدمات بشر دوستانه به مردم آسیب دیده گام‌ بر می دارد.

محمد رحیم شهریاری با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو پنج استان حادثه خیز کشور است، افزود: اگرچه امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر در ایران به سمت حوادث طبیعی رفته اما در حوادث جاده ای هم جمعیت هلال احمر نقش بسزایی دارد که این خدمات توسط  نیروهای داوطلب به ویژه جوانان این مرزو بوم ارائه می شود.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی در تاریخ خود، به طور متوسط هر ۱۲ سال یک زلزله بالای شش ریشتر داشته که جان بسیاری از شهروندان را گرفته و خسارت های زیادی را به بار آورده است. 

شهریاری با بیان اینکه کاهش تلفات ناشی از این حوادث بر اهمیت پیشگیری و آموزش می افزاید، گفت: تلفات ناشی از حوادث در بسیاری از موارد به دلیل عدم اطلاع و آگاهی جامعه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به حوادث جاده ای در استان بیان کرد: همه ساله جوانان و افراد زیادی در جاده های خراسان جنوبی مجروح شده و یا جان خود را از دست می دهند که این امر نیازمند توجه از سوی دستگاه های ذیربط است.

وی با بیان اینکه حوادث جاده ای هزینه های زیادی متحمل حاکمیت کرده و نیازمند توجه است، گفت: اگرچه در زیرساخت ها ضعف هایی وجود دارد اما ۷۰ درصد حوادث ناشی از خطای انسانی بوده که می توان با پیشگیری و آموزش کاهش داد.

شهریاری اظهار کرد: علی رغم همه محدودیت های اعتباری، باید با ظرفیت های موجود بین دستگاه ها در راستای انتقال پیام های ایمنی و ارائه آموزش هایی به جامعه  تلاش کنیم تا ضریب ایمنی و ارتقاء آگاهی مردمی بالا رود. 

وی با بیان اینکه مهارت های امدادی همگانی را با آموزش های مختصر می توان به مردم ارائه کرد، افزود: ارائه  این آموزش ها در قانون توسعه ششم از رسالت های اصلی جمعیت هلال احمر تعریف شده که برای این‌ امر نیازمند همکاری دانشگاه ها هستیم.

تحصیل بالغ بر هزار و 600 دانشجو  در دانشگاه فرهنگیان

 

مهدی زاده، رئیس دانشگاه فرهنگیان هم در این جلسه با بیان اینکه بالغ بر هزار و 600 دانشجو در این دانشگاه به تحصیل می کنند، گفت: دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه ها مهم و استراتژیک در حوزه آموزش و پرورش است و تمام دانشجویان مستقیما وارد کلاس درس می شوند.

وی با بیان اینکه نوع آموزش ها از طریق این قشر می تواند بسیار اثر بخش باشد، اظهار کرد: نیاز داریم با انجام برنامه ریزی هایی مختلف کلیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از آموزش های امدادی برخوردار شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز