رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

هیچ صنفی حق افزایش قیمت را به بهانه بنزین را ندارد / عدم ثبت موجودی انبارها ظن به قاچاق است

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۱۱:۱۱:۲۵
کد خبر: ۹۲۵۲۶۹
هیچ صنفی حق افزایش قیمت را به بهانه بنزین را ندارد / عدم ثبت موجودی انبارها ظن به قاچاق است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به نظارت بر قیمت افزایش بنزین اشاره کرد و ادامه داد: افزایش قیمت کالا متاثر از افزایش قیمت بنزین ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری داود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و علی تهوری معاون بازرسی سازمان صمت استان با موضوع تامین کالاهای اساسی در استان برگزار شد.

داودشهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به معاونت بازرگانی عنوان کرد: در سه بخش سیاسیت حمایتی در تجارت داریم.

وی افزود: به مرزنشینان در حوزه کارت پیله وری، کارت بازرگانی، کارت مرزنشینی و مبادلات مرزی خدمات می دهیم که در سال گذشته 37 کارت تمدید و 11 کارت پیله وری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه کارت بازرگانی در سال گذشته 34 فقره صادره، 24 فقره تمدید اما در سالجاری 48 فقره صادره 43 فقره تمدید شده است ادامه داد:  مجموع آنها 703 کارت است که با پالایشی که انجام شد بالغ بر 150 فقره کارت در سالگذشته و سالجاری فعال بودند.

شهرکی بیان کرد: کارت مبادلات مرزی 55 هزار 180 خانوار صادر شده  که 186 هزار نفر از مرز نشینان ما کارت دارند که از این تعداد 46 هزار نفر آنها عضو اتحادیه مرزنشینان هستند.

وی به در حوزه صادرات اشاره کرد و افزود: در 7 ماهه سال گذشته 97 میلیون دلار و سالجاری به 58 میلیون دلار کاهش یافته است که به دلیل ضرورت نیاز داخل استان ممنوعیت اعمال کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه این ممنوعیت های در حوزه کالاهای اساسی بوده است عنوان کرد: حتی در بعضی از مشتقات نفی ممنوعیت ها را اعمال می کردیم تا نیاز داخل تامین شود.

شهرکی گفت: در سال گذشته خروجی کالا از استان 143 میلیون دلار و امسال به 201 میلیون دلار رسیده است این درحالیست که در ترانزیت 114 کامیون بوده که امسال به 195 کامیون رسید که خوشبختانه رو به رشد است.

شهرکی علت افزایش ترانزیت را اصلاح قیمت پایه صادراتی برخی از کالاها دانست و بیان کرد: در حوزه واردات کمی منطقی تر می شود که در سال 97 مبلغ 3.5 میلیون دلار صادرات بوده که در سال جاری به 27 میلیون دلار رسیده و افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه بتوانیم فرایند صادرات را تسهیل کنیم  پراکندگی عوارض را تجمیع کردیم ادامه داد: تسهیلات برای واردات دام، تجهیز بازارچه های مرزی به فیبرنوری یکی از مهمترین اقدامات ما در حوزه تقویت مرز بوده است.

وی از سفر قائم مقام سازمان صمت به خراسان جنوبی خبرداد و بیان کرد: امیدواریم در این سفر تصمیماتی در حوزه بازرکانی و تجارت خارجی گرفته شود. وی به حوزه بازرسی اشاره کرد و ادامه داد: 66 هزار بازرسی داشتیم که در همین راستا 817 پرونده به تعزیرات با ارزش 2 میلیارد تومان ارسال شده است.

وی از 2 هزار گزارش مردمی به سامانه بازرسی خبرداد و افزود: در بازرسی ها 40 درصد، مبالغ برگشتی و گزارشات مردمی 20 درصد رشد را نشان می دهد. وی به ساخت 10 هزار واحد مسکونی و طرح اقدام ملی اشاره کرد و گفت: با اجرای این دو طرح درخواست ها برای مصالح ساختمانی افزایش پیدا کرده است. شهرکی، خراسان جنوبی را پایین تر سطح قیمت در حوزه گوشت دانست و بیان کرد:ممنوعیت خروج دام برای تامین نیاز استان یکی از برنامه های ما برای تعادل بخشی قیمت ها بود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی واردات دام را یکی دیگر از عوامل اصلاح قیمت گوشت دانست و افزود: کیفیت گوشت برای ما خیلی مهم است و مردم هر گونه تخلف را به سازمان بازرسی گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه قیمت محصول شکر اصلاح شد عنوان کرد: اکنون این محصول رقابتی شده و مصرف کننده واقعی این محصول را خریداری می کند.

شهرکی افزود:هیچ محدودتی در توزیع لاستیک نداریم و به مقدار پیمایش لاستیک دریافت می کند.

وی به توزیع دفاتر مدارس اشاره کرد و گفت: بیش از 120 هزار جلد برای هر دستگاه اعم از آموزش پرورش، واحد های صنفی و دستگاه های حمایتی توزیع شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به نظارت بر قیمت افزایش بنزین اشاره کرد و ادامه داد: افزایش قیمت  کالا متاثر از افزایش قیمت بنزین ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: مردم هم برای جلوگیری از تخلفات احتمالی به ما کمک کنند. وی به ایجاد سامانه انبارها در حوزه اصناف و تولیدی ها اشاره کرد و افزود: 10 قلم کالا در مرحله اول رصد می شود و هر گونه جا به جایی نیازمند بارنامه است و در مرحله دوم 100 کالای دیگر در رصد خواهیم کرد.

ثبت بیش از 5 هزار انبار در سامانه / 10 کالای اساسی به روایت صمت

علی تهوری معاون بازرسی سازمان صمت نیز در این مراسم بیان کرد: برنج، شکر، چای، جو، ذرت دامی، کاغذ، گندم و روغن موتور اقلامی هستند که در اولویت سامانه رصد بازار قرار دارد. وی با اشاره به تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با کالای قاچاق است افزود: کالاهای که کشف شوند ظن بر قاچاق شناخته خواهند شد. تهوری تاکید کرد: هر گونه افزایش قیمت را به 124 گزارش دهند. وی با اشاره به اینکه عدم اعلام موجودی بیشترین تخلافت را داشتیم عنوان کرد: تاکنون 2 پرونده سنگین بالغ بر 7 میلیارد ریال عدم اعلام موجودی با کالاهای لاستیک و میوه است. تهوری خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار 366 انبار که از این تعداد 250 انبار در سامانه ثبت انبارها سامک ثبت شده است.

افزایش قیمت در اصناف ممنوع

علیزاده بیرجندی رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی بیان کرد: باتوجه به تاکید و مصوبات ستاد تنظیم بازار هیچ گونه افزایش قیمت را در کلیه بخش ها نخواهیم داشت. وی با اشاره به اینکه اولویت های کالایی را در دستور کار قرار دادیم عنوان کرد: در کلیه حوزه قیمت ها باید در دید عموم باشد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز