بیکی فرماندار نهبندان در نشست دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی :

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها / اختصاص ردیف اعتباری از مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه روستاها

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۱:۴۳:۲۳
کد خبر: ۹۳۵۵۴۸
توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها / اختصاص ردیف اعتباری از مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه روستاها
فرماندار نهبندان گفت: با نگاهی که دولت تدبیر و امید به حوزه دهیاریها ، توانمندسازی و درآمدزایی آنها داشته الحمدلله در قانون مالیات بر ارزش افزوده، سهمی را در نظر گرفته که این سهم همه براساس جمعیت هر روستا مشخص شده است و در همین راستا می بایست با برنامه ریزی و داشتن برنامه هدفمند برای هزینه‌کرد این اعتبارات به نحو صحیح اقدام شود

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، بیکی فرماندار نهبندان در نشست دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان به توجه ویژه دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: اولین نکته‌ای که باید دهیاران و شوراهای اسلامی به آن توجه داشته‌ باشند شناخت کامل و جامع از محل زندگی ، منطقه و وضعیت مسائل و مشکلات حوزه ی شهرستان می باشد.

 وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان نهبندان دارای پراکندگی ، وسعت زیاد و مساحت آن ۱۷ درصد مساحت استان می باشد باعث شده است با توجه به خشکسالی های پی درپی معیشت مردم دچار مخاطره گردد.

 نماینده عالی دولت در شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان نهبندان با وسعت ۲۶۰۰۰ کیلومتر مربع دارای جمعیت قریب به ۵۲ هزار نفر با توجه به سرشماری سال ۱۳۹۵ بوده که از این تعداد ۲۱ هزار نفر مربوط به جمعیت شهری و مابقی را جمعیت روستایی به خود اختصاص داده است و در ادامه اشاره کرد: امروزه پارامترهایی که برای توزیع اعتبار در کلان کشور تصمیم گیری می شود؛ پارامتر جمعیت که اصلی‌ترین پارامتر و دیگری پارامتر عدم برخورداری است.

فرماندار نهبندان گفت: با نگاهی که دولت تدبیر و امید به حوزه دهیاریها ، توانمندسازی و درآمدزایی آنها داشته الحمدلله در قانون مالیات بر ارزش افزوده، سهمی را در نظر گرفته که این سهم همه براساس جمعیت هر روستا مشخص شده است و در همین راستا می بایست با برنامه ریزی و داشتن برنامه هدفمند برای هزینه‌کرد این اعتبارات به نحو صحیح اقدام شود

فرماندار نهبندان در ادامه گفت: در حوزه آبرسانی با توجه به اینکه از عمده مشکلات به وجود آمده در استان و شهرستانها میباشد، تفاهمنامه‌ای در پانزدهم مهرماه که مصادف با روز ملی روستا بود با حضور معاون اول رئیس جمهور و استانداری به امضا رسیده که در مدت ۳ سال با تزریق اعتبار بیش از ۴۵۰ میلیارد انشاالله بتوانیم  مشکلات به وجود آمده در روستاها را در حوزه آبرسانی برطرف کنیم.

وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص گازرسانی به شهرستان و روستاهای نهبندان ارائه نمود و ادامه داد تا پایان امسال حدود ۴۷ درصد از روستاها و تا پایان سال ۹۲ روستاهای بالای ۲۰ خانوار گاز دار خواهند شد.

 وی توضیاتی را در خصوص حوزه ها و وضعیت جاده های روستایی شهرستان ،مسکن محرومین ،طرح‌  هاپ شتر ، عواید سوخت مرزنشینی و جشنواره شتر و ... ارائه نمود و گفت انشاالله بتوانیم با یک برنامه ریزی مدون و  هدفدار  اقدامات مناسب و تاثیر گذاری برای توسعه شهرستان گام برداریم.

 

نظر شما