استاندار خراسان جنوبی در سفر خود به سیستان:

همکاری های مشترک خراسان جنوبی با سیستان افزایش می یابد / استاندار سیستان: احداث راه آهن چابهار- بیرجند توسعه محور شرق را شتاب مضاعفی خواهد بخشید

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۳:۰۱:۱۸
کد خبر: ۹۳۶۱۹۷
همکاری های مشترک خراسان جنوبی با سیستان افزایش می یابد / استاندار سیستان: احداث راه آهن چابهار- بیرجند توسعه محور شرق را شتاب مضاعفی خواهد بخشید
معتمدیان بیان کرد: در ۸ ماهه سال جاری، ۲/۵ میلیون دلار صادرات از طریق مرز میرجاوه به پاکستان صورت گرفته و با توجه به نیاز پاکستان و همکاری میان دو استان، می توان صادرات را توسعه بخشید، چرا که خراسان جنوبی پس از سیستان و بلوچستان، دومین استان نزدیک به مرز میرجاوه است و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در سفر سه روزه خود به استان سیستان و بلوچستان از مرز میلک بازدید کرد. در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: در این سفر توفیق داشتیم به همراه استاندار محترم سیستان و بلوچستان و تعدادی از معاونین و مدیران خراسان جنوبی، از مرزهای سیستان و بلوچستان بازدید کنیم.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در خراسان جنوبی صرفاً با افغانستان مرز مشترک داریم و اگرچه در سنوات گذشته صادرات محصولات استان به پاکستان انجام شده، اما به دنبال راههایی برای گسترش صادرات به پاکستان هستیم.
وی افزود: در ۸ ماهه سال جاری، ۲/۵ میلیون دلار صادرات از طریق مرز میرجاوه به پاکستان صورت گرفته و با توجه به نیاز پاکستان و همکاری میان دو استان، می توان صادرات را توسعه بخشید، چرا که خراسان جنوبی پس از سیستان و بلوچستان، دومین استان نزدیک به مرز میرجاوه است و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.
معتمدیان تصریح کرد: با توجه به اتصال ریلی شهرستان طبس، از این ظرفیت نیز می توان برای توسعه حمل و نقل کالا استفاده کرد.

3 کشور راهبردی برای مرزهای شرقی


استاندار سیستان و بلوچستان نیز طی سخنانی اظهار داشت: پاکستان، هندوستان و چین سه کشوری هستند که ۳۷ درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اند و بستر مناسبی برای توسعه صادرات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.
احمدعلی موهبتی افزود: باید برای توسعه صادرات، بستر همکاری با سایر استان‌ها را فراهم کنیم و از ظرفیت مرز، نهایت استفاده را ببریم و بازدید استاندار محترم خراسان جنوبی از مرزهای سیستان و بلوچستان در همین راستاست.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که توسعه شرق کشور محقق نشده، عدم هماهنگی استان‌های واقع در محور توسعه شرق است و این تعاملات در شتاب فزاینده توسعه محور شرق موثر خواهد بود.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: احداث راه آهن چابهار - زاهدان - بیرجند، توسعه محور شرق را شتاب مضاعفی خواهد بخشید.

 

نظر شما