اولین دیدار و هم اندیشی روسای سمن های جوانان، وزارت کشور، بهزیستی با حسن عزیزی:

تدوین سند چشم انداز جایگاه جوانان تا سال ۲۰۲۰ / تشکیل انجمن های دوستی ایران و افغانستان / خود را به ظرفیت های قانونی مجهز کنید

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۴:۰۰:۵۰
کد خبر: ۹۳۸۳۳۸
تدوین سند چشم انداز جایگاه جوانان تا سال ۲۰۲۰ / تشکیل انجمن های دوستی ایران و افغانستان / خود را به ظرفیت های قانونی مجهز کنید
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با استقبال از این نشست و نظرات جمع حاظر تاکید کرد: از تمام توان ظرفیت های قانونی اداره کل برای تقویت سمن ها استفاده می کنیم و سمن ها هم باید سطح آگاهی خود را از قوانین و مقررات بالا ببرند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، برای اولین بار دیدار و نشست هم اندیشی روسای سمن های جوانان، وزارت کشور، بهزیستی  با حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه از تجربیات گذشته باید درس گرفت گفت: درگیر کردن مدیران دستگاه های اجرایی و پاسخگویی به سمن ها باید در دستور کار سمن ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه چگونگی مشارکت جوانان در انتخابات بدون جهت گیری و توجه به احزاب در دستور کار ما قرار دارد افزود: جنبش المپیک، معرفی توانمندی های خراسان جنوبی در رویداد 2020 و 2022 از هم اکنون در حال پیگیری هستیم.

عزیزی به سند چشم انداز و جایگاه جوانان تا سال 2020 خبرداد و بیان کرد: با این سند درنظر داریم سناریو نویسی کنیم تا جایگاه جوانان را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه سمن های عضو اصلی جامعه مدنی هستند گفت: متاسفانه جایگاه تشکل های مردم نهاد در کشور به خوبی دیده نشده است و لایحه آن در مجلس باید به تصویب برسد.

وی با تاکید بر اینکه نقش مردم در کمک به جامعه و توسعه همه جانبه یکی از خصوصیات نظام جمهوری اسلامی ایران است خاطرنشان کرد: باید به دنبال قابل واگذاری دستگاه های اجرایی به سمن ها معرفی و انجام شود.

عزیزی یادآورشد: در اداره کل آمادگی داریم وظایفی که بتوانیم آن را برون سپاری کنیم و هر زمانی که سمن ها به ما کمک کردند شفافیت مالیو توان اداره کل افزایش یافته است. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فراتر از دغدغه های اداره کل گام برخواهیم داشت گفت: تا می توانید خود را به ظرفیت های قانونی تجهیز کنید و کسب اطلاعات به موقع در اطلاعات مالی دستگاه های اجرایی یکی دیگر از عواملی است که سمن ها باید در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هر سه ماه باید دستگاه های اجرایی گزارش عملکرد مالی خود را منعکس کنند عنوان کرد: اداره ورزش و جوانان آمادگی دارد تا در هنگام تشکیل خانه سمن ها تفاهم نامه ای منعقد شود تا از ظرفیت های یکی دیگر استفاده کنیم.

عزیزی ادامه داد: دیدار های با مدیران دستگاه های نظارتی را در دستور کار قرار می دهیم و برنامه زمان بندی آن را اعلام کنید.

وی به شناسه ملی اشاره کرد و گفت: این مشکل در شورای تشکل های غیردولتی به زودی با ریاست معاون سیاسی استاندار حل خواهد شد. 

وی از توانمندی مجمع سمن های جوانان تاکید کرد و گفت: مجمع سمن های جوانان خراسان جنوبی دارای بلندگو و جایگاه قانونی هستند و بخشی از اختیارات را به آنها تفیظ خواهم کرد. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی جذب بیشتر افراد در سمن های می تواند به عنوان یک اجتماع باشد عنوان کرد: اولویت دهی و جریان مطالبه گری باید در سمن های سازمان های دیگر هم صورت گیرد تا اثرگزاری آن چندبرابر باشد.

وی از برگزاری نخستین مسابقات جام تشکل های سازمان های مردم نهاد در استان خبرداد و ادامه داد:  تبادل تجربه سمن ها هم باید اتفاق بیفتد و مستندسازی شود.

حسن عزیزی پیشنهاد داد تا سند چشم انداز 20 ساله باید تدوین شود گفت: آمادگی داریم تا در نشست های تخصصی با جوانان و مدیران دستگاه های اجرایی راه اندازی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از تشکیل انجمن های دوستی ایران و افغانستان خبر داد و بیان کرد: با همکاری وزارت ورزش این موضوع در دستور کار قرار می گیرد.

وی از ابلاغ اعتبارات قرضالحسنه از سوی معاونت وزارت ورزش خبرداد و گفت: کارآفرینی و اشتغالزایی اولویت های پرداخت است و تجارت الکترونیک، تولید گیاهان دارویی، مهندسی معکوس ادوات ورزشی، اپلیکیشن ها، گوهرتراشی، تامین دام سبک در اصلاح نژاد بخشی از طرح های حمایتی ما است.

خواستار ایجاد اتاق گفتگو و مطالبه گری هستیم

سید مصطفی حسینی نماینده سمن های استانداری خراسان جنوبی در شورای توسعه استان از همبستگی و تشکیل مجمع رسمی با 492 سمن فعال در استان خبرداد و بیان کرد: سمن های فعال رتبه بندی، نیمه فعال تبدیل به فعال خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سمن ها مطالبه گر هستند گفت: ما خواستار ایجاد اتاق گفتگو و مطالبه گری هستیم تا بتوانیم مطالبات واقعی مردم را رصد و رفع کنیم. حسینی با بیان اینکه خراسان جنوبی یک درصد از جمعیت کشور را دارد تاکید کرد: اما 100 درصد مشارکت اجتماعی را در خراسان جنوبی ایجاد می شود. وی از برگزاری کارگاه تکنیک های مطالبه گری و سواد رسانه ای با همت  مجمع سمن های جوانان و سمن های استانداری خراسان جنوبی خبرداد و بیان کرد: این کارگاه در دی ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز