در آیین تقدیر از برترین های طرح ملی تابستانه با ورزش گفته شد:

شهرستان قائنات مقام اول طرح ملی تابستانه با ورزش را از آن خود کرد / لوایح حمایتی ورزش و جوانان در صحن علنی شورای شهر بیرجند

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۴:۳۶:۳۸
کد خبر: ۹۴۰۲۸۱
شهرستان قائنات مقام اول طرح ملی تابستانه با ورزش را از آن خود کرد / لوایح حمایتی ورزش و جوانان در صحن علنی شورای شهر بیرجند
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به دیدار خود با تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: لایحه ای برای حمایت از نجمه خدمتی تنها تفنگ دار خراسان جنوبی که در المپیک 2020 حضور خواهد داشت به شورای شهر پیشنهاد شده است که برای هر مدال و مقام کشوری و بین المللی مبلغی اعطا شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مراسم آیین تجلیل از طرح ملی تابستانه با ورزش با حضور حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و رئیس ورزش همگانی استان، غلامی مدیرگروه توسعه ورزش همگانی برگزار شد.​

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این مراسم عنوان کرد:یکی از 9 طرح ملی وزارت ورزش و جوانان طرح تابستانه با ورزش بود که نگاه و رویکرد وزارت ترویج نشاط اجتماعی همراه با ورزش همگانی است که خوشبختانه نتیجه خوبی را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه در طرح ملی تابستانه با ورزش 11 استان کشور تیپ سه هستند ادامه داد: این طرح در تابستان سالجاری در 11 شهرستان با 144 ایستگاه فرهنگی، ورزشی به 65 هزار و 222 نفر از مردم استان در این طرح مشارکت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید براینکه نگاه مسئولین شهرستانی هم نقش بسزایی در اجرای طرح ملی تابستانه با ورزش داشته است گفت: ورزش به عنوان مهمترین عنصر و مولفه توانسته در حوزه مشارکت اجتماعی را ارتقا ببخشد.

حسن عزیزی افزود: تمام تلاشمان را برای عدالت منابع اعتباری در قهرمانی و همگانی برابر خواهد بود و در این دو رسته سهم ویژه ای برای بانوان پیش بینی کردیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه های ما به نوعی تدوین می شود که خلاقیت، نقشی کودکان، حفظ محیط زیست، حفظ و صیانت از بومی و محلی و مشاوره های ورزشی دیده شود یادآورشد: در هفته آینده میزبان سیدعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت و ملایی رئیس ورزش همگانی وزارت ورزش خواهیم بود.

عزیزی با تاکید براینکه حضور دکتر احمدی می تواند به توسعه ورزش همگانی در استان کمک کند یادآورشد: در همین راستا مدیران نخبه استانی با ایشان نشست هایی را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نوع نگاه رسانه در ترویج ورزش همگانی تاثیر بسزایی دارد خاطرنشان کرد: ورزش همگانی نیاز به زیرساخت ویژه ندارد بلکه فرهنگ سازی اولویت است و باید در دستور کار ما باشد. 

عزیزی با اشاره به اینکه 15 هزار بازنشسته در خراسان جنوبی هستند گفت: ساختار ویژه ای برای بازنشستگان نداریم که در همین راستا برای اولین بار در کشور انجمن بازنشستگان در خراسان جنوبی راه اندازی خواهد شد..

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از اولین دوره رقابت های بازنشستگان دستگاه های اجرایی خبرداد و بیان کرد: یکی از اهداف ما توسعه تعاملات گرم در بین خانواده ها و رفع شکاف بین نسلی است. وی یادآورشد: دو سانس استخر، 50 درصد تخفیف  سالن های ورزشی برای بازنشستگان در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بازتوانی و بازدرمانی در بخش فیزوتراپی برای بازنشسگان در نظرگرفتیم گفت: امیدواریم اینگونه طرح هایی را برای شهرستان ها هم عملیاتی کنیم.

عزیزی از خانه دار شدن هیات بیماران خاص در دهه فجر سالجاری خبرداد و بیان کرد: ما باید به جامعه سالمندان، بیماران خاص و جانبازان خدمات ویژه ای ارائه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به دیدار خود با تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: لایحه ای برای حمایت از نجمه خدمتی تنها تفنگ دار خراسان جنوبی که در المپیک 2020 حضور خواهد داشت به شورای شهر پیشنهاد شده است که برای هر مدال و مقام کشوری و بین المللی اعطا شود.

وی به 4 لایحه دیگر هم اشاره کرد و افزود: ساماندهی ورزش محله محور با محوریت شمال شهر، لایحه تشکل های مردم نهاد در مدیریت شهری در شورای اسلامی شهر بیرجند مطرح و در حال رایزنی هستیم تا به تصویب برسد.

وی تاکید کرد: علت اصلی توسعه ورزش همگانی همکاری و تعامل شهرداری ها و دهیاری ها است چرا که آنها موفظ به تامین زیرساخت های ورزشی در شهر و روستا هستند.  

وی یادآورشد: طبق رایزنی با شهرداری و شورای شهر بیرجند امیدواریم بتوانیم در پارک های سطح شهر هم پیش بینی فضایی برای ورزش های اسکیت، بوکس،مینی گلف، والیبال انجام دهیم.

  لازم ذکر است شهرستان بشرویه مقام سوم، شهرستان طبس مقام دوم و شهرستان قائنات مقام اول را کسب کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز