در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفته شد:

تزریق۷۰۰ میلیارد تومان به صنعت استان / بی اخلاقی های رسانه ای که منجر به ترویج ناامیدی در جامعه می شود+ببینید

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۱۶:۵۹:۱۳
کد خبر: ۹۴۵۶۵۲
تزریق۷۰۰ میلیارد تومان به صنعت استان / بی اخلاقی های رسانه ای که منجر به ترویج ناامیدی در جامعه می شود+ببینید
شهرکی از تزریق 100 میلیارد تومان به بخش صنعت استان خبرداد و بیان کرد: از ابتدای سال 95 تاکنون در طرح رونق تولید 700 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت استان تزریق شده است اما برخی از رسانه ها با شیطنت های رسانه ای و ممانعت از کارهای انجام شده منجر به ترویج ناامیدی در جامعه می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، داود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در هفتاد و هشتیمن کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران از تخصیص و تزریق 100 میلیارد تومان به بخش صنعت استان خبرداد و بیان کرد: از ابتدای سال 95 تاکنون در طرح رونق تولید 700 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت استان تزریق شده است.

وی به سفرها و بازدید های استاندار به شهرک صنعتی اشاره کرد و ادامه داد:وظیفه ما رسیدگی به مسائل و مشکلات صنایعی مشکل دار است. وی با اشاره به اینکه تاکنون 65 درصد از مصوبات سفر استاندار اجرایی شده است افزود: 15 درصد در دست بررسی و البقای در دست کارشناسی است. شهرکی با بیان اینکه تکلیف برخی از تسهیلات گرفته شده از سوی صنایع باید مشخص شود تصریح کرد: این تسهیلات باید منجر به رونق تولید یا سرمایه در گردش آن واحد صنعتی شده باشد. دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی با تاکید براینکه 15 جلسه ملی برای مسائل و مشکلات صنایع خراسان جنوبی گرفته شده است گفت: خوشبختانه مصوبات ملی هم بر مصوبات استانی تاکید شده است و از نهایت اختیارات برای رونق تولید استفاده کردیم.

شهرکی به 55 مصوبه ستاد اشاره کرد و یادآورشد:بخشی از مصوبات ما اجرایی شده است اما واحد تولیدی قبول ندارد مثال: مجتمع های آرد تقاضا افزایش نرخ را دارند که این موضوع باعث افزایش قیمت نان می شود و قرار نیست به هر درخواست لبیک گوییم!

رئیس سازمان صمت با بیان اینکه نظر کارشناسی برای ما ملاک است افزود:در این جلسه بیشتر مسائل مربوط به بانک ها، زیرساخت، بیمه و مالیات بوده است.

 در این جلسه طرح های بود که متقاضی برای ارائه ضمانت نامه برای اخذ تسهیلات 4 ماه شده که به بانک مربوطه مراجعه نکرده است یا صورت حساب های مالی خود را به اداره مالیات تحویل نمی دهد.

یکی دیگر از طرح های ارائه شده عدم پیگیری متقاضی برای تسریع در روند کار بوده است.

گفتنی است متاسفانه در برخی از رسانه های استان خبرهای متناقضی از زبان برخی صنعتگران منتشر شده بود که منجر به نارضایتی آنها شده بود و به گفته صنعتگر حرف هایی که آن رسانه منتشر کرده بود آن چیزی نبود که ما گفته بودیم.

در پایان شهرکی تاکید کرد: به تعداد انگشتان دست صنعتگرانی هستند که تسهیلات آن ها بلاتکلیف است.

تسهیل3

تسهیل2     

تسهیل.jpg1

 

 

نظر شما