فرماندار شهرستان نهبندان خبرداد:

۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای روستاییان / اتمام گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۹۹

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۲:۰۷:۴۴
کد خبر: ۹۵۲۵۵۱
۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای روستاییان / اتمام گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۹۹
مجید بیکی گفت: نگاه دولت تدبیر و امید به دهیاری ها نگاه ویژه ای بوده و اعتبارات خوبی را در سال های اخیر در اختیار این نهاد از محل مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته تا بتواند در جهت رفاه حال روستائیان گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مجید بیکی فرماندار شهرستان نهبندان  از چهار روستای چاهدراز، سهلآباد، شهرک طرح تجمیع سهل آباد و مزارسیدعلی از بخش شوسف بازدید و به مسائل و مشکلات این روستاها رسیدگی کرد.

فرماندار شهرستان نهنبدان بیان کرد: بنابر اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان خراسان جنوبی در پاییز ۹۸ به ۵.۵ درصد رسیده که با توجه پیگیری های استاندار  و با اجرای طرح های مهمی همچون مسکن محرومین، نهضت گلخانه و تزریق اعتبار در بخش های مختلف از جمله راهسازی، کشاورزی، گازرسانی، بندهای خاکی و ... محقق که حائز کمترین نرخ بیکاری در کشور گردیده است.

مجید بیکی  در دهگردشی از روستاهای مذکور اظهار نمود: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، الحمدالله اقدامات بسیار مناسب و تاثیر گذاری در جامعه بالاخص روستاها و نقاط محروم و در راستای توانمندسازی و بهره مندی اقشار کم درآمد و آسیب پذیر از امکانات و زیرساخت های لازم انجام گرفته است.

وی یادآورشد: جمله این اقدامات می توان به: برق رسانی، آبرسانی، احداث جاده‌ و آسفالت مسیرها، واگذاری مسکن، تلفن، اینترنت، مدرسه، خانه بهداشت، مرمت قنات ها و... اشاره داشت که در حال حاضر نیز نهضت گازرسانی در شهرستان در حال اجراست که انشاالله تا پایان سال ۹۹ کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از این نعمت برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه افزود : طرح ویژه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در استان و شهرستان نهبندان با پیگیری های ویژه استاندار محترم و با مشارکت دولت، بنیاد مسکن و کمیته امداد کلید خورده که می توان از مهمترین و اساسی ترین طرح های دولت نام برد که ستودنی است و هم اکنون شاهد رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در منطقه هستیم و رونق قابل ملاحظه ای در بخش اشتغال ایجاد کرده است‌.

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطر نشان کرد: با پیگیری های ویژه استاندار محترم در اجرای طرح های مختلف در استان خراسان جنوبی نرخ بیکاری در پاییز سال جاری به ۵.۵ درصد کاهش یافته است که در بین استان های کشور دارای کمترین نرخ بیکاری است.

وی گفت: در حوزه اشتغال با همکاری بنیاد برکت جمعا ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در روستاهای شهرستان برای اقشار کم درآمد پرداخت می شود که می طلبد روستائیان با بررسی های لازم در راستای شغل‌های مورد نظر با توجه به پتانسیل منطقه اقدام لازم را صورت داده که این خود می تواند کمک شایانی به مردم روستا داشته باشد. 

فرماندار نهبندان بیان داشت: نگاه دولت تدبیر و امید به دهیاری ها نگاه ویژه ای بوده و اعتبارات خوبی را در سال های اخیر در اختیار این نهاد از محل مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته تا بتواند در جهت رفاه حال روستائیان گام بردارند.

بیکی اضافه کرد: با توجه به منابع آبی، پتانسیل خاک مناسب و ظرفیت حوزه کشاورزی و دامپروری در برخی روستاها می طلبد که طرح اصلاح الگو کشت و یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی از اولویت‌های مهم و ضروری با کمک اهالی روستاها اجرا گردد.

وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص واگذاری زمین به روستائیان از طریق بنیاد مسکن ارائه  کرد. 

بیکی افزود: اعتبارات حوزه راه در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ برابر شده است که در احداث باند دوم ان شاالله بزودی شاهد آغاز ۲۰ کیلومتر جدید با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان در حوزه شهرستان خواهیم بود.

لازم به ذکر است که در ابتدای این جلسه اهم مسائل و مشکلات روستائیان توسط اعضای شورا و دهیاران روستاهای مذکور مورد بازگو قرار و در ادامه توسط مسئولین مربوطه پاسخگویی و دستورات و راهنمایی های لازم  توسط فرماندار شهرستان صادر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز