نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

برگزاری جشن های غدیر تجربه و تمرینی برای محرم بود

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۱۱:۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۳۷۱۱
برگزاری جشن های غدیر تجربه و تمرینی برای محرم بود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید برگزاری عزاداری دهه اول محرم بیان کرد: جشن های گسترده عید غدیر در استان یک امتحان، تجربه و تمرینی برای برگزاری عزاداری دهه اول محرم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، رئیس بنیاد بین المللی غدیر استان در مراسم شکرانه خدمت در عید غدیر که شب گذشته در عرصه میدان شهدا برگزار شد، گفت: به اذعان تمامی مسئولین و اشخاص جشن غدیر امسال بزرگتر و پررنگ تر از سال های قبل برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اینکه شرایط ما در زندگی شخصی و اجتماعی در حال تغییر است، بیان کرد: نباید در همه تحولات و تغییرات نوکری اهل بیت را فراموش کرد و عشق و ارادت مان را به مرحله ظهور و بروز برسانیم که مایه اصلی انقلاب ما همین وابستگی به اهل بیت است.

وی اظهار داشت: اگر ایثارگری در عرصه بهداشت و مدیریت درمان وجود نداشت، ما آرامشی برای برگزاری این عید پرفضیلت نداشتیم.

وی برگزاری باشکوه عید غدیر در استان را امتحانی برای اثبات عشق به امیرالمومنین علی(ع) خواند و ادامه داد: این مراسمات به اذعان مسئولان بهداشت استان تجربه و تمرینی برای برگزاری مراسم محرم با حفظ پروتکل های بهداشتی بود.

امام جمعه مشهد با اشاره به تاکید رهبری بر برگزاری عزاداری محرم با حفظ دستورهای ستاد کرونا، عنوان کرد: مشکل ما نداشتن طرح و برنامه برای عزاداری است و فرمانداری طرح های مختلفی را با همکاری تمامی نهادها و ارگان ها بررسی کند و به مردم و هیئات اعلام کند تا محرمی به عظمت عید غدیر برگزار کنیم.

وی همچنین به هیئت امنا و برگزار کنندگان مراسم توصیه کرد: برگزاری مراسم امسال با سختی هایی روبرو است اما نباید صورت مسئله را پاک کرد و اقامه عزا را تعطیل کرد.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: نذورات باید با همان شرایطی که در نظر گرفته شده صورت بگیرد و امسال شرایط بهداشتی بیشتری بر آن در نظر گرفته شود و تنها به بسته های معیشتی که در طرح مواسات انجام میشد، اکتفا نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: طی مصوباتی اداره کل آموزش و پرورش، مدارس را در اختیار هیئتی ها می گذارد تا مراسم شان را در فضای مدارس برگزار کنند و شهرداریها نیز بوستان ها و پارک های محله ای را آماده جهت برگزاری مراسم عزاداری می کنند. شرایط هوایی بخاطر تابستان مناسب است و هیئتی ها باید از الان برای مراسم آستین بالا بزنند و قصه محرم را پیگیری کنند.

وی متذکر شد: امام رضا(ع) موسس عزاداری دهه اول محرم است و کسی قبل از ایشان در این ایام عزاداری نمی کرد و در مشهد الرضا نباید علم عزاداری دهه اول محرم بر زمین بماند.

صاحب اصلی غدیر فاطمه اطهر(س) است

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان نیز گفت: شکرانه  اصلی غدیر از وجود مقدس صدیقه کبری(س) است، که صاحب و شهیده این عید است.

وی خطاب به برگزار کنندگان جشن های غدیر گفت: شکرانه خدمات شما در این مراسم فقط به وسیله عنایات خاص و توجهات صدیقه اطهر(س) تحقق پیدا می کند و امیدوارم در همین دنیا به دستور فاطمه زهرا(س) به فرزند برومندشان، صاحب الزمان شکرانه را درک کنید و همچنین ذخیره ای برای آخرت تان باشد.

امام جمعه مشهد سابقه بانوان مشهدی را درخشان خواند و گفت: تشییع امام رضا(ع)، تظاهرات برای عفاف و حجاب و زمان شاه و در دفاع مقدس زنان مشهدی پیش قراول بودند و با همتی که دارند پرچم های عزای امام حسین(ع) را برپا کنند.

دوستان امیرالمومنین، غدیری بزرگ ثبت کردند

حجت الاسلام سعید آخوندی در این مراسم عنوان کرد: آنچه در غدیر امسال اتفاق افتاد، خدمت دوستان امیرالمومنین(ع) در نهادهای مختلف فرهنگی بوده است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان تاکید کرد: شکرگزاری امشب ما نعمت را افزون می کند و ما را برای نوکری اباعبدالله الحسین(ع) آماده می کند.

وی در ادامه از رهنمودهای نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد تشکر ویژه نمود و گفت: این عید غدیر باعث شد دل ولی نعمتمان علی بن موسی الرضا(ع) شاد گردد.

حجت الاسلام آخوندی گفت: آنچه ضعف امسال بوده، با آسیب شناسی و رهنمودهای دوستان برای سالهای آینده برطرف می شود.

وی در ادامه از تمامی دستگاه های فرهنگی که به بنیاد غدیر در برگزاری اعیاد مشارکت کردند تشکر کرد و از آستان قدس رضوی، استانداری، فرمانداری و شهرداری مشهد، معاونت فرهنگی سپاه، صدا و سیمای استان، نیروی انتظامی، کمیته امداد، اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای مردمی و هیات مذهبی نام برد و از تک تک مردمی که این عید را گرامی داشتند تشکر کرد.

در پایان از خادمین و دستگاه های برگزار کننده عید غدیر تقدیر و تشکر گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز