استان ما در دامنه روند افزایشی تعداد بیماران بستری و سرپایی قرار دارد!

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۰۷۷۷
استان ما در دامنه روند افزایشی تعداد بیماران بستری و
 سرپایی قرار دارد!
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی در دامنه روند افزایشی تعداد بیماران بستری و سرپایی قرار دارد و هنوز به نقطه اوج این بیماری نرسیده است.

به گزارش برنا؛ دکتر مهدی قلیان با بیان اینکه در برخی از استان های کشور تعداد بیماران بستری و سرپایی به نقطه اوج خود رسیده است اما استان خراسان رضوی در دامنه این موج قرار دارد خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی اپیدمیولوژیک، نمودارها و آمارها، شهر مشهد به عنوان یکی از کانون های خطر در استان است که روند افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری در آن بیشتر از سایر مناطق استان است.

وی رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی ها و استفاده از ماسک را از مهمترین راهکارهای کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: شهروندان در ماه مبارک رمضان از برگزاری ضیافت های افطاری به طور جدی اجتناب کنند و توصیه می شود هزینه این برنامه ها را صرف امور خیرخواهانه نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان نیز اظهار کرد: تا کنون واکسیناسیون 80 درصد پرسنل بهداشت و درمان و 70 درصد کادر درمان در حوزه  های دانشگاهی و غیر دانشگاهی انجام شده است و بر اساس برنامه ریزی این برنامه تا پایان وقت امروز (ششم اردیبهشت ) به اتمام خواهد رسید.

دکتر قلیان از آغاز واکسیناسیون جانبازان در یکی از مراکز بهداشتی مشهد خبر داد و اظهار کرد: اسامی جانبازان مشمول واکسیناسیون از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به معاونت بهداشت اعلام شده است و طبق برنامه این افراد زیر پوشش قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون بیماران خاص و مبتلا به سرطان از دیگر اقداماتی است که در مناطق زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال در برخی از شهرها آغاز شده است و از اواخر هفته در مناطق زیر پوشش این دانشگاه کلید خواهد خورد اظهار کرد: تمامی سالمندان بر اساس پرونده سلامت الکترونیک طبق برنامه فراخوان خواهند شد و نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی نیست.

دکتر قلیان در خصوص واکسیناسیون افراد بالای 80 سال فاقد پرونده الکترونیک سلامت گفت: بزودی شرایط نام نویسی غیر حضوری از طریق وزارت بهداشت اعلام می شود و این دسته از افراد تحت هیچ شرایطی مراجعه حضوری به دلیل افزایش خطر انتقال بیماری به مراکز بهداشت نداشته باشند .

وی تاکید کرد: به یقین واکسن برای تمام شهروندان و گروه های سنی فراهم شده و به ترتیب زیر پوشش قرار می گیرند و در این خصوص هیچ نگرانی نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز