آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۲:۳۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۸۰۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا 11 مردادماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری شدگان جدید کرونایی در خراسان رضوی روز گذشته از مرز ۶۰۰ نفر گذشت که۵۲۳ نفر از این تعداد مربوط به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان را زیر پوشش دارد.

دکتر علی اصغر انجیدنی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۳۹۲ نفر از این تعداد در بخشهای مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد:با کمال تاسف شرایط سختی را پشت سر می گذرانیم و دیروز تعداد مبتلایان کرونا به بالاترین حد خود در موج پنجم رسید و این حالی است که بیشتر آنها مربوط به شهر مشهد است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:از مردم تقاضا می کنیم در شرایط کنونی به طور مستقیم به بیمارستان مراجعه نکنند چرا که اکنون بیمارستانها مملو از مبتلایان به کروناست و این اقدام خدمات رسانی را با چالش مواجه می سازد.

انجیدنی افزود: مردم عزیز برای انتقال بیماران کرونایی بد حال بایستی با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اگر بیمار بد حال نیست به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته یا درمانگاههای عمومی و تخصصی سطح شهر مراجعه کرده و در صورت نیاز، آنها بیمار را به بیمارستانها ارجاع می دهند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی به روزی ۶۰۰ نفر در روز افزایش یافته است.

هم اکنون ۱۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

۲۹ استان کشور نیز درگیر ویروس کرونا دلتا هستند و ۲۸۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز