آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۱:۰۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۱۵۶۵۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا 13 مرداد ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

دکتر علی اصغر انجیدنی روز چهارشنبه گفت: هزار و ۸۳۷ بیمار کرونایی از این تعداد در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیر پوشش دارد.

وی اضافه کرد: روند ابتلا به کرونا در بخش سرپایی و بستری و همچنین تعداد فوتی ها همچنان افزایشی است به طوری که روز گذشته ۶۵۵ نفر بستری جدید در بیمارستانهای خراسان رضوی گزارش شده است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۴۱۴ بیمار بدحال در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند و در حال حاضر با توجه به افزایش تعداد مبتلایان مشخص نیست استان خراسان رضوی به قله موج پنجم کرونا رسیده است یا نه

انجیدنی از مردم خواست ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی از مراجعه مستقیم به بیمارستان خودداری کرده و بیمار کرونایی بدحال را از طریق تماس با ۱۱۵ به بیمارستان انتقال دهند و یا اگر بیمار، بدحال نیست از طریق مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته و درمانگاههای عمومی و تخصصی سطح شهر برای درمانش اقدام کنند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می رود.

هم اکنون ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۳ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

نظر شما