دبیر برنامه‌های "کارآفرین شو" ایران عنوان کرد

رویداد بین المللی کار آفرین شو- مشهد ۹۷

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۲۳:۰۰:۴۴
کد خبر: ۶۹۹۸۶۹
رویداد بین المللی کار آفرین شو- مشهد ۹۷
دبیر برنامه‌های "کارآفرین شو" ایران گفت:همزمان با روز ملی کارآفرینی (3 اردیبهشت 97) رویداد بین المللی کارآفرین شو در دانشگاه صنعتی سجاد مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،دکتر حجت نادری در حاشیه آماده سازی همایش بین المللی کارآفرین شو،در خصوص دانشگاه های نسل سوم اظهار کرد: در کشور ایران به دلیل نامتناسب بودن ظرفیت رشته های دانشگاهی با نیازهای واقعی صنعت و جامعه، تأکید بیش از اندازه بر پژوهش صرف و در مقابل عدم توجه به تجاری سازی دانش و فناوری حاصل از پژوهش ها و عدم توجه به تجربه کشورهای موفق و عدم توسعه مهارت‌های کارآفرینی دانشجویان، سبب مشکلات فراوانی در امر اشتغال فارغ التحصیلان و نیز توسعه اقتصاد کشور مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان شده است. در حال حاضر در کشور ما، اغلب دانشگاه ها در نسل دوم دانشگاهی یعنی دانشگاه های پژوهش مدار باقی مانده اند و تداوم این رویه نتیجه ای جز انبارشدن نتایج پژوهش های دانشگاهی در کتابخانه ها، هدر رفتن سرمایه های مالی و انسانی کشور، رکود اقتصادی، و افزایش چالش اشتغال مدرک گرفتگان را در پی نخواهد داشت. مضاف بر این، دانشجویی که بیکار است، از نظر روانی، اخلاقی و اجتماعی امنیت ندارد.

دبیر برنامه های کارافرین شو ایران با اشاره به اینکه خروجی دانشگاه نسل سوم، کارآفرینان دانشگاهی هستند اضافه کرد: امروز، انتظارات جدیدی از دانشگاه‌ها در جهت ایفای نقش جدید خود به عنوان تجاری­سازی پژوهش­ها در کنار نقش های قبلی یعنی آموزش و پژوهش ایجاد شده است. این امر منجر به ظهور دانشگاه­های کارآفرین نسل سوم در مقابل دانشگاهای نسل اول و دوم (آموزش محور و پژوهش محور) گردیده است. اگر دانشگاه ها این تغییرات محیطی را احساس نکنند و اقدامی انجام ندهند، لذا آن دانشگاه به عنوان یک سازمان، پایان عمرش فرا خواهد رسید.

وی ادامه داد: به زودی دانشجویان دیگر برای گرفتن مدرک به دانشگاه نخواهند آمد، بلکه افراد به دانشگاهی‌ خواهند رفت که اکوسیستم آن کارآفرینی است. یعنی دانشگاه و تفکر حاکم بر آن، به گونه‌ایی است که ارتباطات بین‌رشته ایی به راحتی انجام می‌گیرد، و فرصت های بسیار زیادی برای تشکیل تیم‌های بین‌رشته‌ایی و چندملیتی وجود دارد. دانشگاهی که در کنار رشته تخصصی به دانشجویان مهارت‌های کارآفرینی نیز آموخته می‌شود. دانشگاهی که در آن خلاقیت و نوآوری موج می‌زند و از تغییر روندها و فرآیندها به نفع جامعه، کاهش هزینه ها و افزایش بهره‌وری استقبال می‌شود. دانشگاهی که خروجی آن کارآفرینان دانشگاهی خواهد بود.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، اینکه دانشگاه‌های ما باید ارتباطات بین المللی قوی داشته باشند و فارغ التحصیلان آنها بیکار نمانند و به جای اینکه دنبال کارمند شدن باشند، مسیر کارآفرینی واقعی را یاد بگیرند را ارزوی خود دانست و گفت: چشم انداز ما در شتابدهنده چندملیتی ساینس تک پلاس، کارآفرینی دانشگاهی و کمک به نسل سومی شدن دانشگاه‌ها و ارایه یک الگوی عملی تا سال 1399 در جهان اسلام است. آرزوی ما این است که دانشگاه‌های ما، ارتباطات بین المللی قوی داشته باشند و فارغ التحصیلان آنها بیکار نمانند و به جای اینکه دنبال کارمند شدن باشند، مسیر کارآفرینی واقعی را یاد بگیرند.

دکتر نادری همچنین در خصوص هدف برگزاری این رویداد ها تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره‌های "کارآفرین شو" این است که مسیر واقعی کارآفرینی و ثروتمند شدن را به دانشجویان بیاموزیم و گامهای عملی استارت آپی شدن یک ایده را به آنها یاد دهیم. 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز