انتخاب نمایندگان سازمانهای مردم‌نهاد در خراسان رضوی

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۱:۰۳:۴۶
کد خبر: ۹۲۶۲۰۸
انتخاب نمایندگان سازمانهای مردم‌نهاد در خراسان رضوی
نخستین دوره انتخابات نمایندگان سازمانهای مردم‌نهاد در "شورای توسعه و حمایت از تشکلهای مردم‌نهاد" خراسان رضوی امروز ۲۹ آبان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "عباس آرانیان، الیاس تقدیسی‌زاده، سیدسعید سیدزادگان حلاج، مجید طهوریان عسکری، سیدابوالفضل عبادی‌راد و بهرام فروزنده‌فر" نامزدهای ابتدایی این انتخابات بودند اما در ادامه تقدیسی‌زاده  و سیدزادگان حلاج از حضور در انتخابات انصراف دادند.

پس از رای‌گیری و با تایید هیات اجرایی و نظارت "آرانیان با ۳۳ رای و طهوریان عسکری با ۲۳ رای" به عنوان نمایندگان سازمانهای مردم‌نهاد خراسان رضوی در "شورای توسعه و حمایت از تشکلهای مردم‌نها" این استان انتخاب شدند. 

همچنین "فروزنده‌فر" با کسب ۱۳ رای و "عبادی‌راد با پنج رای" به عنوان اعضای علی‌البدل در این شورا انتخاب شدند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه در حاشیه این برنامه گفت: مطابق دستورالعمل جدید در خصوص سمن ها و با تشکیل شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد خراسان رضوی این انتخابات برای تعیین نماینده سمنها در شورای یاد شده و دیگر فعالیتها و تعاملات بین دستگاهی انجام شد.

سیدحمید موسوی افزود: ۴۶ سازمان مردم نهاد از سراسر استان برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند و شش نامزد نیز برای کسب کرسی نمایندگی تشکل های مردم نهاد استان به رقابت پرداختند که در نهایت دو نفر برای مدت دو سال در این سمت انتخاب شدند.

وی شمار سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی را بیش از ۹۰۰ سازمان عنوان کرد و ادامه داد: زمینه عمده فعالیت سمن های استان را به ترتیب امور خیریه و نیکوکاری، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و زنان تشکیل می دهند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی همچنین از برگزاری همزمان این انتخابات در شهرستان های واجد شرایط برای تعیین نماینده سمنها در چند شهرستان خراسان رضوی از جمله مشهد خبر داد.

موسوی ضمن تشریح اهمیت موضوع مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم، اصل و ملاک تعیین سیاستگذاری در این نظام هستند و همه به انسجام ملی برای حرکت به سوی پیشرفت و آبادانی اعتقاد دارند.

وی دوران دفاع مقدس را نمونه ای درخشان از مشارکت مردم در تاریخ معاصر کشور دانست و افزود: در حال حاضر نیز با وجود نگاه مترقی مذهبی و انقلابی شاهد حضور سمنها در کشور هستیم لذا جنس سمنهای ما با "ان. جی. او" ها در دیگر کشورها متفاوت است.

وی ادامه داد: مهم این است که دولت و سمنها به این فهم مشترک برسند که برای رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی اجتماعی این دو نه در مقابل هم بلکه در کنار هم قرار دارند و دولت باید ساز وکارها و زمینه فعالیت سمنها را در حوزه های مختلف فراهم کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز