افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۱۳۷۹ نفر

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۵:۰۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۰۱۷۹۶
افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۱۳۷۹ نفر
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت بر رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی در مراسم شب های قدر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی گفت: البته اولویت برگزاری مراسم در فضاهای باز است اما اگر شرایط جوی اجازه ندهد،  و اگر فضای برگزاری مراسم سربسته بود، حداکثر از یک‌چهارم فضا استفاده شود که تهویه کافی و مناسب نیز وجود داشته باشد.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر رعایت فاصله ایمن میان احیاءگذاران، افزود: حداقل این فاصله باید یک متر باشد اما سعی کنیم تا 2 متر افزایش دهیم تا فاصله ایمن رعایت شود.

وی با توصیه به اینکه والدین از آوردن کودکان به مراسم احیاء بپرهیزند، یادآور شد: به تمام افرادی که سن بالای 60 سال دارند، بیماران قلبی و عروقی، بیماران ریوی و کسانی که دیابت یا فشار خون دارند توصیه می شود در مراسم شب های قدر حضور نیابند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر 24 اردیبهشت، 1379 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد فوتی ها نیز به 102 نفر افزایش یافت.

به گزارش وبدا دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 642 نفر، شیروان 178 نفر، فاروج 94 نفر، مانه و سملقان 136 نفر، جاجرم 45 نفر، گرمه 32 نفر، راز و جرگلان 86 نفر و اسفراین 166 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 573 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

وی افزود: آزمایش 1839 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 157 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز