افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۱۷۶۴ نفر

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۴:۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۴۴۸۵
افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۱۷۶۴ نفر
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از احتمال اعمال محدودیت های شدیدتر در استان با ادامه وضعیت فعلی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی اظهارکرد: هم اکنون استان در حد وضعیت هشدار است و ادامه این روند به تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها بستگی دارد.

دکتر «سید احمد هاشمی» با بیان این که هنوز تمام استان به طور کامل با ویروس درگیر نشده است، خاطرنشان کرد: تعداد موارد ابتلای سرپایی در استان زیاد است اما میزان مبتلایان بستری در 4 شهرستان بجنورد، راز و جرگلان، فاروج و جاجرم بیشتر است.

وی با اشاره به این که معیار کنونی رسیدن به وضعیت قرمز با وضعیت قرمزی که در شروع بحران داشتیم، تفاوت دارد، بیان می کند: اگر متوسط روزانه بستری بیماران بیشتر از 3 مورد در هر شهرستان و این روند ادامه داشته باشد محدودیت های بیشتری اعمال می شود که وضعیت در 2 هفته گذشته چنین بوده است و در هفته آینده اعمال محدودیت های بیشتر مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر تا هفته آینده وضعیت به همین منوال باشد و تعداد بستری ها یا مرگ و میر افزایش یابد، محدودیت های شدیدتری اعمال خواهد شد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و ترددهای غیر ضروری و رعایت مسائل بهداشتی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر 30 اردیبهشت، 1764 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد فوتی ها نیز به 114 نفر افزایش یافت.

به گزارش وبدا دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 899 نفر، شیروان ۲۰۳ نفر، فاروج 111 نفر، مانه و سملقان 179 نفر، جاجرم 50 نفر، گرمه 34 نفر، راز و جرگلان 113 نفر و اسفراین 175 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 653 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

وی افزود: آزمایش 2235 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 156 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

 

نظر شما