تعداد مبتلایان به کرونا تا ۶ خرداد ۹۹ در خراسان شمالی از ۲۰۰۰ نفر عبور کرد

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۴:۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۰۷۰۴۱
تعداد مبتلایان به کرونا  تا ۶ خرداد ۹۹ در خراسان شمالی از ۲۰۰۰ نفر عبور کرد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت های غیر ضروری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی یادآور شد: اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است.

وی با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان بیان کرد: افزایش تعداد نمونه گیری های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است.سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر ششم خرداد، 2026 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که شامل 898 نفر بستری و 1128 نفر سرپایی می باشند و تعداد آمار فوتی ها نیز به 128 نفر افزایش یافت.

به گزارش وبدا دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 1062 نفر، شیروان 241 نفر، فاروج 124 نفر، مانه و سملقان 197 نفر، جاجرم 63 نفر، گرمه 34 نفر، راز و جرگلان 127 نفر و اسفراین 178 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 728 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

وی افزود: آزمایش 2742 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 140 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز