افزایش آمار مبتلایان به کویید ۱۹ در خراسان شمالی به ۲۱۰۳ نفر

۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۷:۳۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۰۸۲۴۷
افزایش آمار مبتلایان به کویید ۱۹ در خراسان شمالی به ۲۱۰۳ نفر
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مثبت شدن نتایج آزمایش 25 بیمار مشکوک به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر نهم خرداد، 2103 نفر در خراسان شمالی به کووید 19 مبتلا شده اند که شامل 924 نفر بستری و 1179 نفر سرپایی می باشند و تعداد آمار فوتی ها بدون تغییر همان 128 نفر باقی ماند.

دکتر هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 1105 نفر، شیروان 242 نفر، فاروج 131 نفر، مانه و سملقان 204 نفر، جاجرم 66 نفر، گرمه 38 نفر، راز و جرگلان 138 نفر و اسفراین 179 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

وی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 753 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

وی افزود: آزمایش 2976 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 131 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز