جذب ۱۸۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح های هر دهیاری یک پروژه

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۳:۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۹۱۷۲
جذب ۱۸۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح های هر دهیاری یک پروژه
استاندار خراسان شمالی از جذب ۱۸۷ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای اجرای طرح های هر دهیاری یک پروژه در ۶۹۱ دهیاری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست توسعه و اشتغال پایدار روستایی استان اظهار داشت: قبل از مرداد ماه سال ۹۸ مجموعا ۱۱ طرح از استان به حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور ارسال شد و امروز این عدد به ۷۰۲ طرح رسیده است.

دکتر شجاعی در ادامه با بیان خبر که از نظر تعداد طرح های مصوب شده پنجمین استان هستیم، افزود: استان دارای ۶٩١ دهیاری می باشد که تا کنون ٧٠٢ طرح تهیه و ۶١ طرح در مرکز مصوب شده است. 

وی گفت: به رغم اینکه تعداد شهرستان ها و دهیاری های در خراسان شمالی نسبت به سایر استان ها کمتر است اما با یک کار جمعی اکنون به لحاظ تعداد طرح های ارسالی استان اول و از نظر تعداد اشتغال ایجاد شده در این طرح ها استان هفتم هستیم.

وی خطاب به فرمانداران دستور داد: تا ٣ ماه آینده باید تمامی دهیاری ها با تاکید بر افزایش کیفیت و توجه به نیازهای استان یک طرح دیگر هم داشته باشند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود به بحث بیمه روستایی و عشایری اشاره داشت و گفت: در بهمن ماه سال ۹۸ خراسان شمالی نسبت به سایر استان ها بیشترین میزان رشد را در جمعیت بیمه شده و رشد ضریب نفوذ بیمه داشته است.

دکتر شجاعی با تاکید بر اهتمام ویژه فرمانداران به بیمه روستایی و عشایری، افزود: آمار و ارقام نشان می دهد برخی از شهرستان ها به خوبی کار نکرده اند که باید با یک اقدام بسیجی آسیب ها شناسایی و برطرف شود تا در جلسه آینده شاهد تغییر رتبه های در در نفوذ ضریب بیمه در شهرستان ها باشیم.

وی گفت: برای ارتقای سطح پوشش بیمه روستایی و عشایری برای همه شهرستان ها مشکلات و موانع وجود دارد که توجیه پذیر نیست و به کم کاری و عدم توجه به اولویت ها مربوط است چرا که برخی از شهرستان ها به خوبی عمل کرده اند.

دکتر شجاعی تاکید کرد: جمعیت روستایی در برخی شهرستان ها بالاست که در این مناطق نیازمند توجه بیشتر به روستانشینان به ویژه در حوزه بیمه آنان هستیم بنابراین تا جلسه آینده باید تمامی شهرستان ها در تعداد افراد بیمه شده روستایی و عشایری افزایش داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بیمه باید وارد سبد خانوارها شود، تصریح کرد: نبود فرهنگ و هزینه های بالای معیشتی از جمله موانع تمایل مردم به هزینه در حوزه بیمه است که باید در ابتدا از آنان حمایت کنیم تا برای بیمه نیز هزینه کنند.

دکتر شجاعی مطرح کرد: کم بودن تعداد کارگزاری های بیمه یکی از موانع در راستای انجام سیاست های استان در حوزه بیمه روستایی و عشایری است که برای جهش و تسریع در انجام کارها پیشنهاد دادیم دهیاران به عنوان کارگزار معرفی شوند که مرکز نیز موافقت کرد. 

وی دستور داد حداکثر تا ٧٢ ساعت آینده فرمانداران طی نامه رسمی تعدادی از دهیاران را به عنوان کارگزار رسمی معرفی کند و کار شروع شود.

دکتر شجاعی در بخش دیگر سخنان خود بار دیگر بر ایجاد بازارچه محلی در ٨ نقطه در هشت شهرستان استان تاکید کرد و گفت: تا هفته آینده زمین های مورد نیاز و نوع مالکیتش مشخص و اعلام شود.

وی مطرح کرد: این بازارچه ها تنها محلی برای فروش محصولات جمعیت روستایی نخواهد بود بلکه این بازارچه ها کارکرد فرهنگی، ورزشی و اجتماعی خواهد داشت و محلی برای تجمع و برگزاری مراسمات و جشن ها می شود.

وی خاطر نشان کرد: فرمانداران برای اجرای این کار تعاونی ها را پای کار بیاورند و دستگاه های اجرایی متولی کار باید برای هر شهرستان متناسب با ظرفیت های منطقه ای برنامه های فرهنگی و ورزشی متفاوت داشته باشند.

دکتر شجاعی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: فضاهای مربوط به میراث و فرهنگی استان که قابلیت استفاده دارند اما اکنون غیر از ثبت کاری انجام نشده است با همکاری فرمانداران و اداره کل میراث و فرهنگی استان به دهیاری ها و شهرداری ها به عنوان بهره بردار تحویل داده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز