نماینده مردم بجنورد ، راز و جرگلان ، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم

وکیل الرعایا هستیم نه وکیل الدوله

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۶:۳۸:۰۲
کد خبر: ۱۰۱۰۹۰۳
وکیل الرعایا هستیم نه وکیل الدوله
نماینده مردم بجنورد ، راز و جرگلان ، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم ، مجلس یازدهم را وکیل الرعایا دانست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد وحیدی در نشست خبری با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد سال 42 و همچنین گرامیداشت سالگرد ارتحال  بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد : امام راحل (ره) نگاه ویژه ای به مجلس داشتند و مجلس را راس امور می دانستند.

وی افزود : بر اساس رهنمودهای امام راحل و آموزه های مقام معظم رهبری  و تاکیدات ریاست مجلس ، نمایندگان یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی  وکیل الرعایا هستند ودولت را برای  خدمت هر چه بیشتر به مردم یاری می دهند و به دنبال مچ گیری از دولت نیستند.

وحیدی همچنین خاطر نشان کرد : همراهی دولت برای خدمت به مردم به معنای وکیل الدوله بودن نیست و هر زمانی که نیاز باشد از مجاری قانونی و رسانه ها برای تذکر به دولت استفاده می کنیم.

*تشکیل فراکسیون راهبردی ؛ فرصتی برای تصمیم گیری های کلان و مهم

وحیدی در ادامه نشست خبری تصریح کرد : فراکسیون راهبردی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور اکثر نمایندگان مجلس  و بر اساس نظر خواهی از نمایندگان  برای تعیین و پیگیری 10 راهبرد مهم و کلان کشور در  این دوره  از مجلس تشکیل شده است.

*طرح شفافیت آرا را امضاء کرده ام

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با طرح شفافیت آرا کاملا موافق هستم و جزء 5 پیشنهاد دهنده این طرح می باشم  و آن را  نیز امضاء کرده ام.

وحیدی خاطرنشان کرد : شفافیت در آراء نمایندگان مجلس  طرح خوبی است ولی باید شفافیت برای همه باشد تا افراد نتوانند از نبود شفافیت در عملکردشان سوء استفاده کنند.

*نمایندگان خراسان شمالی متحد و یک صدا در راستای توسعه استان

 نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : در این دوره از مجلس ، مردم خراسان شمالی شاهد چند صدایی بین نمایندگان استان نخواهند بود و نمایندگان استان یک صدا و متحد موضوعات استانی و حوزه های انتخابیه ی خود را با قدرت چانه زنی بالا پیگیری می کنند تا شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

*اصلاح و سبک سازی قوانین اولویت کاری در حوزه قانون گذاری

نماینده مردم 5 شهرستان استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه بعضی از قوانین موجود ناسخ و منسوخ و بعضی هم ، با سایر قوانین همپوشانی دارد ،تصریح کرد : از این رو باید قوانین کشور به صورت کامل بررسی ، اصلاح و سبک سازی شود.

وحیدی تصریح کرد : در راستای اصلاح و سبک سازی قوانین ، تصمیم به پالایش قوانین با تقسیم بندی 10 ساله گرفته شده است تا قوانینی  که زمینه سوء استفاده بعضی از افراد را مهیا می نماید ، اصلاح شود.

*200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه راه گرگان - مشهد

نماینده مردم بجنورد ، راز و جرگلان ، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم  با اشاره به سال پایانی دولت گفت :  طرح  تکمیل باند دوم بزرگراه گرگان – مشهد به طول 94 کیلومترجزء طرح های اولویت دار می باشد که مبلغ 200 میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافته و در واقع این  پروژه ، مسیر زیارتی و ظرفیتی خوب برای توسعه ی خراسان شمالی می باشد.

وی همچنین از تخصیص 200 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آزاد راه جاجرم – میامی به طول 100 کیلومتر خبرداد و افزود : با بهره برداری رسیدن از این دو طرح شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

*اولویت بندی حمایت از ورزش شهرستان های استان بر اساس سابقه ی ورزشی

وحیدی در زمینه حمایت از ورزش خراسان شمالی گفت : خراسان شمالی قابلیت ها و پتانسیل های خوبی در زمینه ورزشی دارد و قهرمانان و پهلوانان بزرگی از این استان در عرصه های ملی و بین المللی خوش درخشیدند که وظیفه نمایندگان استان در مجلس برای حمایت از این عزیران سنگین است.

وی تصریح کرد : در مجمع نمایندگان استان تصمیم بر اولویت بندی عرصه های ورزشی برای شهرستان های خراسان شمالی بر اساس سوابق قهرمان پروری گرفته شده است تا بتوانیم از ورزشکاران به خوبی حمایت نماییم.

*شهرستان راز و جرگلان ، شهرستان تازه تاسیس محروم و مرزی

نماینده مردم بجنورد ، راز و جرگلان ، گرمه و جاجرم ، مانه و سملقان در ادامه این نشست  درمورد محرومیت های شهرستان راز و جرگلان اظهار کرد : شهرستان راز و جرگلان در واقع یک شهرستان تازه تاسیس می باشد که در گذشته از نظر آماری جزء آمار های بجنورد بود  و از این رو آمارهای محرومیت این شهرستان شفاف نیست .

وحیدی در ادامه  افزود : اولویت شهرستان راز و جرگلان داشتن بیمارستان ، راه مناسب و دسترسی به اینترنت است که این اولویت ها در حال پیگیری می باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد : متاسفانه ضریب نفوذ اینترنت در  شهرستان راز و جرگلان پایین است و با توجه شیوع بیماری کرونا و لزوم استفاده دانش آموزان از  نرم افزار شاد برای امور درسی ، متاسفانه ضریب پتانسیل این شهرستان برای استفاده از این نرم افزار تنها 20 درصد بود که 10 درصد آن به دلیل محرومیت های اقتصادی محقق شد.

وحیدی تصریح کرد : برای بهبود وضعیت اینترنت در این شهرستان به دنبال تقویت فیبر نوری  و استفاده بهینه از دکل های نصب شده هستیم.

* حمایت از فعالین فرهنگ و هنر خراسان شمالی با ارائه فرصت برای معرفی ظرفیت ها 

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی درباره حمایت از فعالین فرهنگی و هنری تصریح کرد : خراسان شمالی گنجینه خرده فرهنگ ها از نظر قومیت هاست که متاسفانه حمایت مناسبی از فعالین فرهنگی و هنری و خرده فرهنگ ها نشده است که در این زمینه می توان به خرده فرهنگ ها  و  فعالین فرهنگی ، هنری فرصت معرفی ظرفیت ها را داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز