استاندار خراسان شمالی:

اولویت سال جاری برگزاری جشن پایان بی سوادی است

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۶:۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۱۲۷۸۴
اولویت سال جاری برگزاری جشن پایان بی سوادی است
استاندار خراسان شمالی گفت : اولویت کاری در حوزه نهضت سواد آموزی استان ، برگزاری جشن پایان بی سوادی است.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ محمد علی شجاعی اظهار کرد : بنا بر آمارهای سازمان نهضت سواد آموزی، خراسان شمالی 11 هزار بیسواد دارد که اولویت استان در این حوزه پایان بی سوادی تا پایان سال جاری است.

وی افزود :به لحاظ تعداد بیسوادان بر اساس جمعیت شهری و روستایی، زن و مرد و بازه های سنی مختلف خراسان شمالی فاصله حدود ۱۰ درصدی را با میانگین کشوری دارد.

 شجاعی گفت: با توجه به پایین بودن نرخ باسوادی استان نسبت به میانگین کشوری با پیگیری از وزارت آموزش و پرورش موافقت نامه ای بین استان و سازمان نهضت سواد آموزی کشور به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان با هدف ارتقای دانش نرخ شاخص باسوادی استان امضا شده است.

 وی تصریح کرد : طرح ارتقاء باسوادی توسط سازمان نهضت سواد آموزی استان در قالب یک سند تهیه شده است که وظایف تمام دستگاه اجرایی استان در آن مشخص است.

 شجاعی با تاکید بر اینکه برای ریشه کنی بیسوادی در سال جاری باید همه پای کار باشند، افزود: در اجرای طرح ارتقای باسوادی در استان این امر تنها متوجه اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی استان نیست بلکه همه دستگاه های اجرایی پای کار باشند.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد استان بر پایه اقتصاد روستایی است و نمی توانیم بدون توجه به ارتقای سطح سواد آنان توقع همراهی برای اجرای برنامه ها داشته باشیم.

 شجاعی با بیان اینکه باسواد شدن روستاییان یعنی افزایش بهره وری بخش کشاورزی استان، تصریح کرد: بیسوادی بر دوش زنان روستایی استان سنگینی می کند و به رغم پای کار بودن آنان اما جمعیت باسواد زنان روستایی استان ۸۰ درصد است.

 وی همچنین تاکید کرد: با اجرای طرح ارتقای سطح سواد در استان و توانمند شدن افراد بار سنگینی از روی دوش نهادهای حمایتی برداشته می شود.

شجاعی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: باید اتصال قوی بین سوادآموزی و اخذ مهارت ایجاد شود تا فرد توانمندی لازم برای حضور در جامعه با هدف حل مشکلات معیشتی خود را داشته باشد. وی تاکید کرد: اجرای پروژه آموزشی در هر منطقه باید متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود کاربردی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز