پروژه های موسسه ملل پانزده هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می کند

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۳:۰۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۳۱۴۲
پروژه های موسسه ملل پانزده هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استاندار خراسان شمالی گفت: عملیاتی شدن مجموعه پروژه های موسسه توسعه اقتصاد ملل موجب ایجاد پنج هزار فرصت شغلی بطور مستقیم و ده شغل بطور غیر مستقیم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمود قنبری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: قطعا ایجاد ١۵ هزار فرصت شغلی موجب کاهش نرخ بیکاری استان می شود. 

قنبری خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی با تأکید بر رفع موانع عملیاتی شدن پروژه ها، گفت: با توجه به نبود زیرساخت های لازم در استان پیداکردن یک سرمایه گذار علاقمند، با تجربه و با توان مالی بالا سخت است و ما باید از فرصت حضور موسسه توسعه اقتصاد ملل در استان به خوبی بهره مند شویم. 

وی ادامه داد: در ماه جاری ایجاد گلخانه ١٠٠ هکتاری شیروان با سرمایه گذاری موسسه توسعه اقتصاد ملل با ایجاد ۴هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم کلنگ زنی شد که مطالعات اولیه انجام و کارگاه تجهیز شده است. 

وی اشاره داشت: با سرمایه گذاری این موسسه همچنین پروژه ایجاد گاوداری ١٠ هزار راسی نیز در شهرستان شیروان آغاز شده است که در ادامه فعالیتش برای ایجاد صنایع پایین دستی مانند کارخانه خوراک دام و شیر پاستوریزه در استان برنامه ریزی دارد. 

قنبری تصریح کرد: عملیاتی شدن پروژه های اقتصادی موجب رونق سفره مردم و ارتقاء شاخص های اقتصادی استان می شود. 

قنبری همچنین با اشاره به موضوع تامین آب برای ایجاد ۵٠ هکتار گلخانه در شهرستان ‌شیروان توسط موسسه نور گفت: خراسان شمالی به لحاظ منابع آبی استان کم آبی است و باید برای انجام اقدامات خود اولویت بندی داشته باشیم.

وی یادآور شد: بخش کشاورزی از اولویت های استان برای توسعه اقتصادی است نیمی از جمعیت استان روستا نشین هستند که رونق سفره آنان موجب توسعه استان خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز