استاندارخراسان شمالی:

حرف از توسعه پایدار بدون رعایت شاخص های زیست‌محیطی بی معناست

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۵:۰۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۳۷۵۹
حرف از توسعه پایدار بدون رعایت شاخص های زیست‌محیطی بی معناست
استاندار خراسان شمالی گفت : حرف از توسعه پایدار بدون رعایت شاخص های زیست‌محیطی بی معناست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدعلی شجاعی در نشست صمیمی با کارکنان اداره کل محیط زیست استان، اظهار داشت: نگاه برخی از افراد به محیط زیست به مانند یک مانع برای انجام فعالیت ها است.

شجاعی افزود: پیوست ارزیابی زیست محیطی در تمامی طرح ها دیده می شود اما در عمل رعایت نمی شود.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده هر بخش آب در کشور صاحبان خود را دارد که اگر حقی از آن نادیده گرفته شود متولیان این بخش ها به فریادش می رسند اما در بخش محیط زیست جمعیتی با این نگاه و حساسیت که به دنبال سهمیه آب محیط زیست باشند نیست و در مواقع خشکسالی و کم آبی در اصل سهم این حوزه کاهش می یابد.

شجاعی با بیان این مطلب که حفاطت از محیط زیست باید در عمل و در لحظه و ساعت باشد، تصریح کرد: محیط زیست متعلق به مردم است و حفاطت از آن تنها متوجه کارکنان این حوزه نیست و باید انسجام و آگاهی اجتماعی برای رعایت موارد زیست محیطی باید در جامعه برقرار شود.

وی تاکید کرد: عدم رعایت موارد زیست محیطی خسارت های فراوانی در حوزه های مختلف به وجود می آورد که گاها این صدمات جبران ناپذیر و وسیع است.

استاندار خراسان شمالی افزود: وقتی محیط زیست را نادیده بگیریم موجب خشکسالی و از بین رفتن گونه های گیاهی خواهیم شد.

وی اشاره داشت: استان در دو حوزه مدیریت پسماند و استفاده صنایع از پساب ها وضعیت خوبی ندارد و باید با برنامه ریزی و عملیاتی کردن آن این موضاعات را ساماندهی کنیم.

شجاعی تاکید کرد: سند سازگاری با کم آبی استان تهیه شده است و هفته آینده در تهران در نشستی با حضور وزیر نیرو بررسی می شود و یکی از خواسته های استان در این سند استفاده صنایع از پساب ها در یک برنامه زمان بندی است.

وی گفت: در حوزه پسماند نیز باید طرح جامع مدیریت پسماند با صرف وقت بیشتری و بصورت تخصصی تهیه و در سطح استان عملیاتی شود که ورود بخش خصوصی در این حوزه مورد تاکید است.

 

نظر شما