استاندار؛

تنظیم سند سازگاری با کم آبی از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۳:۳۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۴۷۸۲
تنظیم سند سازگاری با کم آبی از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید است
استاندار خراسان شمالی گفت: تنظیم سند سازگاری با کم آبی از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید د ر وزارت نیرو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمد علی شجاعی در نشست بررسی سند سازگاری با کم آبی استان اظهار داشت: سند سازگاری با کم آبی یعنی پذیرش اینکه در منطقه ای هستیم که باید تمامی ا‌‌‌‌مور را با کم آبی سازگار کنیم.

دکتر شجاعی افزود: ماه گذشته سند سازگاری با کم آبی استان در تهران بررسی و اشکالات از سمت وزارتخانه های متبوع اعلام شد و در ادامه با برگزاری نشست های تخصصی در استان این اشکالات را برطرف کردیم تا هفته آینده در نشستی با حضور وزیر نیرو و دیگر مسئولان کشوری سند سازگاری با کم آبی بار دیگر بررسی شود.

وی ادامه داد: برخی از موارد مطرح شده در سند نیاز استان است و باید جزو برنامه ها باشد نه پیشنهادات سند 

دکتر شجاعی مطرح کرد: استفاده از الزامات قانونی برای استفاده اجباری صنایع از پساب در سند سازگاری با کم آبی استان در واقع دادن اختیار به استان برای ارائه برنامه زمان بندی به صنایع برای سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی تاکید کرد: برنامه های حوزه صنعت استان باید مشخصا در سند سازگاری با کم آبی دیده شود چرا که توسعه صنایع کم آب بر مورد تاکید کشور است و باید به مانند بخش کشاورزی الگوی بخش صنعت نیز تغییر کند.

وی گفت: بهره مندی از تشکل های آب برآن برای مدیریت مصرف بهینه آب و خاک به ویژه در بخش آب های زیرزمینی استان از طریق انعقاد تفاهم نامه عملیاتی در این سند مورد تاکید است.

دکتر شجاعی در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد: با تنظیم و تهیه سند سازگاری با کم آبی  مسیر کاهش مصارف آب در بخش های مختلف استان به خوبی طی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز