معاون سیاسی استاندار؛

کاهش طلاق و خودکشی نیازمند طرح ویژه است

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۳:۳۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۵۸۶۶
کاهش طلاق و خودکشی نیازمند طرح ویژه است
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: طلاق و خودکشی آسیب های اولویت دار استان هستند که کاهش این آسیب های اجتماعی مستلزم داشن طرح های ویژه است که دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی استان باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ولی الله حیاتی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان اظهار داشت: مسائل اجتماعی بسیار مهم و حساس است که باید مورد توجه باشد و تمام سعی و تلاش ما باید حل این مسائل در حوزه اجتماعی باشد تا به حوزه های انتظامی، امنیتی و قضایی کشانده نشود.

حیاتی طلاق و خودکشی را دو آسیب اجتماعی اولویت دار استان معرفی کرد و گفت: باید با ارائه طرحی ویژه این دو آسیب در استان لکه گذاری شود و پس از مشخص شدن مناطق با آسیب بیشتر بازه های سنی و دلایل بروز این آسیب ها بررسی و ریشه یابی شود.

وی تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد از اعتبارات فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی توزیع می شود و هنر و تلاش استان باید جذب این اعتبارات با ارائه طرح های عملیاتی باشد چرا که تنها با تکیه بر اعتبارات استان نمی توانیم، هدف کاهش آسیب های اجتماعی را محقق کنیم.

حیاتی خاطر نشان کرد: در حوزه اجتماعی نبود آگاهی، دانش و سواد کافی در برخورد با آسیب ها مهمتربن ضعف است که در این راستا هدفگذاری امسال استان ریشه کنی بیسوادی می باشد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تقویت خانه های عالم را یکی از راه های پرداختن به آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: هر چه از دین فاصله بگیریم با آسیب های اجتماعی بیشتری روبرو می شویم بنابراین فرمانداران برای تهیه و تجهیز خانه های عالم همکاری و مساعدت لازم را در دستور کار خود داشته باشند.

ولی الله حیاتی یادآور شد: طرح پیشگیری از خشونت در شهرستان فاروج اجرا شده است و شهرستان راز و جرگلان منطقه بعدی برای اجرای این طرح می باشد. 

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال علت بروز خشونت باشیم، افزود: بخشی از این خشونت ها مربوط به مشکلات اقتصادی و معیشتی است که باید این مشکلات با برنامه ریزی درست برطرف شود.

حیاتی یادآور شد: حوزه اجتماعی کشور در شرایط کنونی از درون تحت تاثیر مشکلات ناشی از کرونا ویروس و مسائل اقتصادی می باشد و همچنین خارج از مرزها دشمنان نظام و انقلاب برای حوزه اجتماعی و نارضایتی های اجتماعی برنامه ریزی دارند تا با موج سورای در کشور التهاب آفرینی کنند بنابراین باید برای مدیریت حوزه اجتماعی برنامه ریزی داشته باشیم.

حیاتی درربخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: شیر خام باید در فروشگاه های دارای مجوز لازم از سوی اتاق اصناف عرضه شود و این فروشگاه ها ملزم به رعایت دستورعمل های بهداشتی و تهیه شیر از مکان های مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان هستند.

نظر شما