مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی:

بایگانی نمونه خون ۷۰۰ زندانی استان در بانک ژنتیک خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۷:۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۲۰۰۲۹
بایگانی نمونه خون ۷۰۰ زندانی استان در بانک ژنتیک خراسان شمالی
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از بایگانی نمونه خون ۷۰۰ زندانی استان در بانک ژنتیک خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ حسن محمدزاده در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهارداشت: تاکنون پروفایل ژنتیکی هفتصد زندانی این استان در ۸۹ جرم اصلی نمونه برداری شده است و قرار داد نمونه گیری ۳۴۰ نفر نیز بسته شد اما به علت شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

محمد زاده در خصوص راه اندازی بانک ژنتیک ایرانیان نیز گفت: در این طرح تمامی شهروندان داری کارت ژنتیکی خواهند شد و پروفایل ژنتیک آنان در بانک ژنتیک بایگانی خواهد شد که در هنگام رسیدگی به پرونده های حوادث مشکل احراز هویت افراد نخواهیم داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: تمامی فعالیت‌های اداره‌های پزشکی قانونی شهرستان های استان الکترونیکی است و با دادسراها و دادگاه ها و تمامی دستگاه هایی که با آنان در ارتباط هستیم ارائه خدمات هم به این شیوه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با ارائه خدمات الکترونیکی، جعل در مکاتبه ها به صفر می رسد اظهار داشت: صرفه جویی در وقت، آسان سازی روند ارائه خدمات از دیگر مزایای الکترونیکی شدن خدمات است اما کلانتری هاتاکنون ارتباط زیادی با این روش برقرار نکرده اند.

 این مقام مسئول از عدم اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل دو ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان های شیروان و جاجرم که دارای پیشرفیت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصد هستند، انتقاد کرد و گفت: تکمیل این دو ساختمان به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با ارائه خدمات الکترونیکی، جعل در مکاتبه ها به صفر می رسد اظهار داشت: صرفه جویی در وقت، آسان سازی روند ارائه خدمات از دیگر مزایای الکترونیکی شدن خدمات است اما کلانتری ها تاکنون ارتباط زیادی با این روش برقرار نکرده اند.

محمدزاده یاداورشد: در سال ۹۸، ۲۸ هزار و ۵۲۷ مورد فعالیت در چهار حوزه معاینه، متوفیات، آزمایشگاه و کمیسیون ها انجام شده است که در مقایسه با سال ۹۷، ۶ درصد رشد دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی اظهارداشت:  در سال گذشته هفت هزار و ۲۶۵ مورد نزاع و درگیری در پزشکی قانونی استان به ثبت رسید که از مجموع این تعداد چهار هزار و ۹۱۴ مورد مرد و دو هزار و ۳۵۱ مورد زن بوده است. این میزان در مقایسه با سال ۹۷ نیز ۲.۳ درصد رشد یافته است.

محمدزاده گفت: بیشترین نزاع های رخ داده مربوط به شهرستان های اسفراین، شیروان، بجنورد، فاروج، آشخانه، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان بوده است.

این مقام مسئول  در خصوص همسر آزاری نیز گفت: در سال ۹۸، ۹۲۸ مورد همسر آزاری وجود داشته است که نسبت به سال ۹۷، ۱۱.۹ درصد رشد دارد، از مجموع همسر آزاری ۲۱ مورد مرد و ۹۰۷ مورد زن بوده اند.

محمدزاده با بیان اینکه کودک آزاری در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، ۲۸.۶ درصد رشد داشته است افزود: رتبه استان در کودک آزاری دربین کشور ۱۸ است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: این استان در بین کشور در همسر آزادی رتبه ۱۲، خودکشی رتبه ۱۸، قتل ۱۴ و فوت بر اثر مواد مخدر رتبه ۲۲ را دارد.

محمدزاده گفت: خودکشی در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، ۹.۳ درصد رشد داشته است.

محمدزاده به مفاد تفاهم نامه فی مابین رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و استاندار خراسان شمالی که در بهمن سال گذشته در حاشیه افتتاح پروژه ساختمان اداره پزشکی قانونی اسفراین به امضا طرفین رسیده است اشاره کرد و ادامه داد بر اساس تفاهم نامه فوق اعتبار سردخانه پزشکی قانونی استان از محل اعتبارات استانی تامین و این سردخانه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی درباره برخورداری مجموعه پزشکی قانونی استان از فضا و تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمت به هم استانی ها اظهار کرد: در دهه فجر۹۸، اداره پزشکی قانونی شهرستان اسفراین به بهره برداری رسید.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز