رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

کار کردن در هلال احمر عبادت است

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۱۴:۴۱:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۰۲۵۶
کار کردن در هلال احمر عبادت است
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: کار کردن در هلال احمر عبادت است و باید به آن افتخار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ محسن نجات مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه اظهار کرد :جمعیت هلال احمر یک سازمان امدادی، اجتماعی و فرهنگی است که در تمامی این بخش‌ها فعالیت مؤثر دارد.

 وی افزود: کاروان‌های سلامت بسیاری در مناطق مختلف و محروم برپا کردیم که در آن‌ها علاوه بر خدمات رایگان پزشکی؛ توزیع رایگان دارو و اقلام معیشتی نیز انجام گرفت.

  *آموزش بیش از 100 هزار نفرنیرو در خراسان شمالی

 نجات با بیان اینکه تا کنون بیش از 100 هزار نفر در است ان آموزش‌های امدادی را فرا گرفته‌اند گفت: با اجرای طرح «داوطلب آماده، محله تاب آور» توانسته‌ایم بیش از 50 هزار نفر را در نقاط مختلف شهری و روستایی آموزش دهیم تا هنگام وقوع حوادث و پیش از حضور نیروهای امدادی، اقدامات لازم را در نقاط حادثه دیده انجام دهند.

 نجات ادامه داد: حدود 50 هزار دانش آموزش استان نیز در قالب طرح «دادرس» (دانش آموز آماده در روزهای سخت) آموزش امدادی-اجتماعی-فرهنگی دیده‌اند. نگاه جدی استاندار و راهنمایی‌های دلسوزانه نماینده ولی فقیه در استان نیز سبب شد تا نگاه آموزش‌های امدادی را در بدنه اجتماعی جامعه تسری دهیم و به نتایج مثبتی برسیم.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه، دستگاه قضا را مرجع تظلم خواهی به معنای حقیقی دانست.

 حجت الاسلام محمد رضایی با بیان اینکه هلال احمر استان برای ارائه آموزش‌های امدادی به حوزه‌های علمیه نیز ورود کرده است گفت: این آمادگی را داریم تا آموزش‌های امدادی را برای کارکنان دستگاه قضا ارائه کنیم.

 رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های ارزنده مدیرعامل و تمامی عوامل جمعیت هلال احمر استان؛ کار کردن در هلال احمر را عبادت دانست.

 حجت الاسلام اسدالله جعفری گفت: یکی از نهادهایی که به لحاظ قدمت و سابقه فعالیت مردمی و بین المللی جزو پیشتازان کشور به حساب می‌آید جمعیت هلال احمر است که از هدف و مقصود والا و ارزشمند آن مجموعه نشات می‌گیرد.

 وی افزود: مأموریت اولیه جمعیت هلال احمر، امدادرسانی در حوادث است اما وظایفی نیز در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی دارد که عملکردش به ویژه در استان نشان می‌دهد این مسیر را در استان به درستی دنبال کرده است.

* هلال احمر، بسترساز گمنام مشارکت‌های مردمی

 رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با هدفگذاری های انجام شده، به صورت فعالانه اما گمنام بستر وسیعی را برای مشارکت مردمی ایجاد کرده است و با بکارگیری نیروهای جوان، پرتلاش، مبتکر و پای کار به پایگاه بزرگ فعالیت‌های مؤثر اجتماعی فرهنگی تبدیل شده که کار ارزشمند امدادی نیز انجام می‌دهد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز