احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۳:۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۱۴۲۲
احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در خراسان شمالی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگر عدم رعایت مسائل اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی به همین صورت باشد، احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید ‌احمد هاشمی اظهار کرد: متاسفانه درجه اهمیت مردم نسبت به این ویروس به‌شدت کاسته شده و بسیاری این ویروس را تمام شده می‌دانند در حالی که این‌گونه نیست.

وی بیان کرد: شیوع کرونا در خراسان شمالی وضعیت باثباتی ندارد و نمی‌توانیم نتیجه قطعی درباره شیوع بیماری در استان اعلام کنیم.

دکتر هاشمی تصریح کرد: متاسفانه مردم به مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر اهمیت می‌دهند و در مراکز تجمعی نظیر مراکز تعویض پلاک، تالارهای عروسی و مراسمات عزا شاهد حضور گسترده مردم هستیم که این موضوع واقعاً خطرناک است.

وی ادامه داد: در تالارهای عروسی فقط باید 50 درصد ظرفیت مکان مورد استفاده قرار گیرد همچنین استفاده از ماسک در اجتماعات و مکان‌های سربسته یک الزام اولویت‌دار است که مردم باید این موضوع را به جدیت دنبال کنند.

دکتر هاشمی اذعان کرد: اگر وضع به‌همین منوال باشد و با توجه به تغییر مکرر وضعیت شهرهای استان از زرد به قرمز و بالعکس، شاید در هفته‌های آتی مجبور شویم برخی از محدودیت‌ها را دوباره بازگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته بسیاری از مراجعین و مواردی که تست آن‌ها مثبت بود، هیچ علامتی نداشتند و این نشان‌دهنده مرموز‌ بودن این ویروس خطرناک است./

 

به نقل از تسنیم

 

نظر شما