رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی:

آغاز نوبت دهی برای شرکت در طرح سنجش نوآموزان، از نیمه های تیرماه سال جاری

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۰۷:۰۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۲۲۸۵
آغاز نوبت دهی برای شرکت در طرح سنجش نوآموزان، از نیمه های تیرماه سال جاری
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت:نوبت دهی برای شرکت در طرح سنجش نوآموزان، از نیمه های تیرماه جاری آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛علی متقیان اظهار کرد : خانواده های نوآموزان با مراجعه به مدرسه، می توانند برای انجام سنجش، نوبت بگیرند، در این زمینه از خانواده ها انتظار می رود به موقع و در زمان مقرر برای انجام سنجش حضور پیدا کنند تا مشمول جریمه نشوند.

وی با اشاره به اینکه پارسال، پوشش برای سنجش کلاس اولی ها ۱۰۰ درصد بوده است افزود: پیش بینی می شود امسال تا ۱۹ هزار نفر از نوآموزان، مورد سنجش قرار گیرند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ثبت نام از کلاس اولی هایی که مورد سنجش قرار نگرفته اند تخلف و غیرقانونی است و ثبت نام آنان تا زمانی که سنجش انجام نشده، ناقص است. 

وی افزود: در طرح سنجش، نو آموزان و پیش دبستانی ها به لحاظ بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، وضعیت ایمنی و بهداشت دهان و دندان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

متقیان اظهار داشت: در این طرح ۴۰۰ هزار ریال از نوآموزان دریافت می شود و در صورتی که خانواده ها در موعدی که در نوبت دهی ذکر شده مراجعه نداشته باشند مشمول جریمه می شوند.

به گفته رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی پارسال ۱۸ هزار نوآموز و پیش دبستانی به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نظر شما