مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی:

نیاز مددجویان بهزیستی خراسان شمالی به ۱۰۰۰ واحد مسکونی

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۵:۰۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۲۹۳۲۵
نیاز مددجویان بهزیستی خراسان شمالی  به ۱۰۰۰ واحد مسکونی
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: هم اکنون یک هزار خانوار مددجوی استان نیازمند مسکن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ اسماعیل قربانی در نشست خبری از ساخت ۳۷۱ واحد مسکونی برای مددجویان استان در سال قبل خبر داد و افزود: بهزیستی برای ساخت این واحدهای مسکونی ۲۵ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض پرداخت کرده است.

قربانی از ساخت ۲ هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد حمایتی در سال های گذشته سخن گفت و افزود: ساخت ۶۰۹ واحد مسکونی در برنامه تامین مسکن مددجویان به ویژه خانوارهای دومعلولی استان هدف گذاری شده است که تا کنون ۸۷ درصد تحقق پیدا کرده و بقیه تا پایان سال ساخته خواهد شد. 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی یاد اورشد:۱۰۰ خانوار دارای دو معلول نیز تاکنون نتوانسته اند مسکن دریافت کنند زیرا این خانوارها در مناطق شهری هستند و برای تامین زمین مشکل دارند، در این راستا با رایزنی ها مقرر شد از طریق طرح اقدام ملی مسکن واحدهای ویژه ای برای این افراد در نظر بگیرند تا این ها نیز از ۶۰ میلیون کمک بلاعوض این سازمان برخوردار شوند.

این مقام مسئول گفت: با بیان اینکه از تیرماه پارسال تاکنون ۲۱۰ هزار نفر در استان از خدمات مختلف بهزیستی بهره مند شده اند، اظهار داشت: بهزیستی طیف وسیعی از خدمات را در حوزه های مختلف مانند کودکان، زنان بی سرپرست، معلولان و سالمندان ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته حدود پنج هزار نفر به تعداد مددجویان این سازمان در استان افزوده شده است، یادآورشد: هم اکنون نیز پنج هزار نفر در نوبت دریافت خدمات از این سازمان قرار دارند.

قربانی اظهارداشت: در خراسان شمالی ۲۲ هزار و۲۸۳  مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان هستند که ماهیانه سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مستمری دریافت می کنند.

وی با اشاره به دایر بودن ۸۴ مرکز ترک اعتیاد در استان، گفت: ماهانه ۱۲ میلیارد ریال یارانه به این مراکز پرداخت می شود تا صرف درمان مددجویان و معتادان شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: طی سال جاری اورژانس اجتماعی در شهرستان های گرمه و جاجرم نیز راه اندازی می شود تا این سازمان در این شاخص در خراسان شمالی به پوشش ۱۰۰ دردصدی می رسد.

وی گفت: ۱۷۸ زوج در استان متقاضی دریافت فرزندخوانده هستند که در ۴ ماه نخست امسال ۱۱ کودک نیز به این افراد سپرده شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۴۰ کودک دیگر به خانواده‌های متقاضی واگذار شود.

وی درپایان با اشاره به فعالیت سامانه ۱۴۸۰ مرکز مشاوره تلفنی در استان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب، خاطرنشان کرد: در ایام کرونا با افزایش دو برابری در تماس های تلفنی با این سامانه مواجه شدیم به طوری که در ابتدای شیوع کرونا لیستی از همه خانواده های فوتی های این بیماری داشتیم به لحاظ روانی به آنان مشاوره داده ایم.

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز