رئیس پلیس فتا خراسان شمالی :

عامل اخاذی سایبری از زن جوان به دام پلیس افتاد

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۱:۵۱:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۰۱۰۰
عامل اخاذی سایبری از زن جوان به دام پلیس افتاد
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از دستگیری عامل اخاذی سایبری از زن جوان در بجنورد خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ سرگرد یوسف شاکری در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اخاذی فردی ناشناس با تهدید به انتشار تصاویری خانوادگی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در مرحله تحقیقات اولیه اظهار داشت مدتی پیش با هدف ازدواج با فردی در فضای مجازی آشنا شدم که با گذشت زمان و گفتگو در این فضا یک عشق کورکورانه بین ما به وجود آمد که پس از جلب اعتماد من ، و  به دست آوردن عکس‌ها و فیلم‌های خصوصیم، من را تهدید و اقدام به اخاذی می کرد.

شاکری گفت: مأموران رسیدگی کننده طی هماهنگی قضائی با اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا دلالت شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی اظهار داشت:متهم که ابتدا منکر هرگونه اقدامی بود پس از رو برو شدن با ادله محکم پلیس لب به اعتراف گشود و ضمن ابراز پشیمانی از این اقدام خود جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع قضایی گردید.

شاکری با اشاره به شیوه و روش کلاهبرداری با استفاده از ترفند دوستیابی و همسریابی در فضای مجازی افرادی که در فضای مجازی فعالیت می کنند به ویژه جوانان باید مراقب باشند تا فریب افراد سودجو و فرصت طلب را نخورند و از هرگونه ارتباط با افراد ناشناس پرهیز نمایند خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند درصورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز