رعایت بهداشت تنفسی باعث محافظت در برابر ویروس ها می شود

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۴:۵۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۱۵۶۴
رعایت بهداشت تنفسی باعث محافظت در برابر ویروس ها می شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هر فرد باید بهداشت تنفسی را رعایت کند چون با رعایت بهداشت تنفسی از خود و اطرافیانتان در برابر ویروس هایی چون سرماخوردگی، آنفولانزا و کووید-19 محافظت می کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد افزود: بهداشت تنفسی به معنای پوشاندن دهان و بینی با آرنج خم شده یا دستمال کاغذی در هنگام عطسه و سرفه است و بعد از سرفه و عطسه بلافاصله دستمال کاغذی خود را دور بیاندازید چون قطره های خارج شده از بینی و دهان ویروس ها را پخش می کنند.

وی تصریح کرد: از کسی که سرفه و عطسه می کند، حداقل یک متر فاصله بگیرید چرا که وقتی فرد سرفه و عطسه می کند قطره های ریزی از دهان و بینی او به اطراف پاشیده می شود که ممکن است حاوی ویروس باشند و اگر فاصله شما با آن فرد خیلی نزدیک باشد، ممکن است این قطره های حاوی ویروس کووید-19 توسط شما استنشاق شود.

دکتر دلشاد با تاکید بر اینکه به هیچ وجه با دست های آلوده به چشم ها، بینی و دهان خود دست نزنید، گفت: دست ها در تماس با سطوح مختلف ممکن است به ویروس آلوده شوند و دست های آلوده می توانند ویروس را به چشم ها، بینی و دهان منتقل کنند و از این راه ها ویروس وارد بدن شده و فرد را بیمار کند.

وی بیان کرد: مرتب دست های خود را به صورت کامل با آب و صابون بشویید یا با محلول های ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید همچنین فاصله ایمنی را در اجتماعات حفظ کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز