معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

فعالیت سوادآموزی در خراسان شمالی زودتر آغاز می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۲۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۱۹۸۵
فعالیت سوادآموزی در خراسان شمالی زودتر آغاز می‌شود
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: فعالیت‌های سوادآموزی در این استان، از اول مردادماه ۲ ماه زودتر از کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ مهدی مودی اظهار داشت: در این زمینه هماهنگی و رایزنی های لازم با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها انجام شده است.

وی افزود: فعالیت های سوادآموزی، به صورت فرد به فرد با اولویت آموزش توسط اعضای خانواده، از اول مردادماه آغاز می شود و امسال پرداخت وجوه مربوط به آموزش این افراد، به استان محول شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فعالیت های دوره تحکیم و انتقال، همزمان با سطح کشور از اول مهر آغاز خواهد شد. 

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا، آمادگی داریم تا کلاس ها را بر اساس شرایط، حضوری و یا نیمه حضوری برگزار کنیم.

وی با اشاره به طرح ارتقای باسوادی در استان گفت: امسال قرار است ۱۰هزار و ۶۶۹ نفر بیسواد در گروه ۱۰ تا ۴۹ سال با اولویت مناطق روستایی استان از خدمات آموزشی بهره مند شوند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: با اجرای این طرح،  باسوادی در گروه ۱۰ تا ۴۹ سال استان به ۹۷ درصد می رسد و شمار باسوادان پس از اجرای طرح، به ۵۳۱ هزار و ۷۳۸ نفر ارتقا می یابد.

وی اظهار داشت: باسوادی در جامعه هدف مناطق روستایی استان در پایان طرح،  به ۹۶.۸ درصد ارتقا می یابد و شمار باسوادان پس از اجرای طرح ۲۲۲ هزار و ۳۱۷ نفر خواهد بود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: برای اجرای موفق طرح، انتظار داریم تا معتمدان اهل تسنن شهرستان راز و جرگلان برای سوادآموزی زنان همکاری بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در استان، ۹۶.۵ درصد از جمعیت شهری استان باسواد هستند که این رقم در کشور، همان است اما میزان باسوادی در روستاییان استان ۷۸.۸درصد است که این رقم در کشور ۸۹.۵ درصد ثبت شده است. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه در استان ۹۵.۴ مردان و در کشور ۹۶.۱ درصد مردان باسواد هستند افزود: میزان باسوادی زنان در استان ۹۰.۲۷ درصد و در کشور ۹۳.۴ درصد گزارش شده است.

بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵، در خراسان شمالی، ۹۲.۸۵ درصد از افراد ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند که این رقم در کشور ۹۴.۷ درصد  است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز