استاندار خراسان شمالی:

نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید می شود

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۹:۳۶:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۲۳۴۳
نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید می شود
استاندار خراسان شمالی از تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف، کارمندان و مدیران دستگاه های اجرایی و مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ محمدعلی شجاعی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: سیستم نظارت و کنترل پروتکل های بهداشتی به مدت دو هفته در استان تشدید شود.

شجاعی افزود: کارمندان مبتلا به بیماری کرونا باید بدون کسری در حقوق و مزایا طول درمان دو هفته ای خود را بدون حضور در اداره طی کنند.

وی مطرح کرد: مسئولیت ادارات دولتی با مدیر و شهرستان ها با فرماندار است و در صورت تردد کارمند و ارباب رجوع بدون ماسک باید پاسخگو باشند.

شجاعی با اعلام این دستور که استفاده از ماسک برای مدیران و کارکنان تمامی سازمان ها و ادارات دولتی الزامی است، تصریح کرد: ادارات باید ماسک مورد نیاز خود را از واحدهای تولیدی استان تهیه کنند.

وی افزود: فردی که از ماسک استفاده نمی کند در اماکن عمومی خدمات ارائه نشود و سیستم دولتی نباید اجازه دهد ارباب رجوع بدون ماسک در اداره حضور یابد.

وی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران در خصوص عدم برگزاری مراسم های عروسی و عزا در روستاها ورود جدی داشته باشند.

شجاعی تاکید کرد: برای برخورد با مراسم های عروسی و عزا در خارج از تلارها و اماکن رسمی با محوریت نیروی انتظامی ستادی تشکیل شود.

وی اشاره داشت: آمار مربوط به تعداد واحدهای پلمپ شده و میزان جریمه ها به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باید به تفکیک صنف مشخص باشد تا در مورد تشدید نظارت و یا  تعطیلی واحدهای متخلف تصمیم گیری کنیم.

وی مطرح کرد: جواز کسب و کار فعالیت هایی که به تذکرات ستاد مدیریت بیماری کرونا و سیستم نظارت توجهی نمی کنند باید لغو شود.

شجاعی گفت: در ناوگان حمل و نقل و عمومی، متکدیان و زباله گردها رعایت های دستورعمل های بهداشتی کم شده است باید نظارت ها تشدید شود و مدیر مربوط باید پاسخگو باشد.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد بیشتر میشود و تمامی بوستان ها و مارک های استان در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز