استاندار خراسان شمالی :

کلنگ زنی ۸ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای مردم خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۰:۵۳:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۳۴۱۶
کلنگ زنی ۸ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای مردم خراسان شمالی
استاندار خراسان شمالی با حضور در محل اجرای پروژه مجتمع گردشگری بیگان شهرستان شیروان گفت: تلاش کردیم اشخاص، شرکت ها و موسسات جهت سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن استان حضور داشته باشند و سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان و امسال تا کنون ۲ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ محمدعلی شجاعی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام یکی از نداشته های استان نبود سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

شجاعی افزود: در استان ۴۳ درصد جمعیت روستانشین و مشغول به کار هستند و نرخ بیکاری بالایی نداریم اما جمعیت زیادی از استان مددجو هستند و این به معنای نیاز استان به حضور سرمایه گذار در تمامی بخش ها به ویژه در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن می باشد.

 شجاعی تاکید کرد: بخاطر مردم استان به ویژه در روستاها راهی جز جذب سرمایه گذار نداریم تا با آباد کردن زمین های استان علاوه بر ایجاد درآمد و اشتغال پایدار از خروج محصولات استان به شکل خام جلوگیری کنیم.

وی گفت: سرمایه گذار وقتی در یک منطقه ای سرمایه ای ایجاد می کند، نمی تواند آن سرمایه را به استان دیگری منتقل کند و در نتیجه محصول، اشتغال و درآمد و مالیاتش برای مردم آن منطقه خواهد بود.

شجاعی مطرح کرد: ما مدیران وظیفه داریم بخاطر رونق معاش و افزایش رفاه زندگی مردم استان، امور مربوط به هر سرمایه گذاری را در سطوح استانی و ملی با اولویت و سرعت پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه این کار صرفا کار دولت نیست، مطرح کرد: کار دولت این است که با دانایی و فهم نشان دهد که کار سرمایه گذار را پیگیری می کند و باید از این نگاه حمایت شود.

وی اشاره داشت: کار سیستم بروکراسی در کشور و استان به گونه ای است که با مکاتبه و رها کردن کار هیچ وقت به جمع بندی نخواهید رسید و به همین دلیل امروز از محل اجرای پروژه گردشگری بیگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی بازدید داشتیم تا مشکلات در خصوص واگذاری زمین را بررسی کنیم.

وی افزود: دستگاه های اجرایی با رعایت قوانین و دستور العمل ها مسیر سرمایه‌گذاران را هموار کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز