هم افزایی کمیته امداد خراسان شمالی و سپاه در جهت محرومیت زدایی

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۱:۳۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۳۳۴۴۹
هم افزایی کمیته امداد خراسان شمالی و سپاه در جهت محرومیت زدایی
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در اجرای طرح های متعدد محرومیت زدایی در زمینه های ایجاد اشتغال و توانمند سازی محرومین در استان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ مجید الهی راد  بر لزوم هماهنگی لازم بین کمیته امداد و سپاه و بسیج جهت ،هم افزایی و اثربخشی بیشتر اقدامات در استان باتوجه به گستره محرومیت و تسریع در روند اجرای طرح های محرومیت زدایی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۰ درصد خانوارهای استان خراسان شمالی تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود:  این در حالی است که  ۲۰ درصد از کل جمعیت خانوارهای مددجو خاصه در شهرستان بجنورد ساکن هستند.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  با انتقاد از رشد حاشیه نشینی در استان نسبت به اجرای تمهیدات لازم در پیشگیری از این معضل تاکید کرد و گفت: وضعیت رشد حاشیه نشینی در شهرستان های بجنورد و شیروان نگران کننده است.

الهی راد راه پیشگیری از این معضل را توسعه ساخت مسکن ارزان  قیمت عنوان و تصریح کرد: در این بخش استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج و مراکز نیکوکاری می توانند راه گشا باشد.

وی ارتقاء طرح و برنامه های ویژه معیشت مددجویان را ضروری برشمرد  و توسعه مشاغل خرد و خانگی برای ساکنان مناطق روستایی را  بستری برای توانمند سازی اقتصادی محرومین عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی پرورش دام و طیور، مرغ بومی، نیروگاه خورشیدی و اصلاح نژاد دامی  و راهبری شغلی را از مشاغل خرد قابل توسعه  در روستاها عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزش خانواده ها برای اشتغالزایی از طریق مراکز نیکوکاری و پایگاه های بسیج تاثیر بالقوه ای در توسعه اشتغال پایدار دارد.

الهی راد همچنین از راه اندازی مرکز نیکوکاری ایجاد سرپناه برای محرومین  خبر داد و افزود: راه اندازی این مرکز به همت  کمیته امداد وسپاه فرآیند ساخت مسکن نیازمندان را تسریع می کند.

در پایان این نشست سرهنگ الهی راد، فرمانده سپاه ناحیه بجنورد  نیز در خصوص مشارکت این نهاد انقلابی در اجرای طرح های اشتغال و ایجاد درآمد برای مددجویان تحت حمایت و اتخاذ تصمیمات لازم در زمینه های مختلف محرومیت زدایی بحث و تبادل نظر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز